Aquesta primavera no ha estat gaire generosa amb l’oferta teatral, però l’arribada del mes de maig porta una revifada en el nombre de propostes, de tal manera que l’amant al teatre pot trobar aquest cap de setmana fins a tres propostes ben diferenciades. Una abundància que feia temps que no es copsava en la programació del districte.
Començant per divendres, primerament cal esmentar el final de la mostra Fica’t al SAT! Després de setmanes de funcions, aquest és el darrer divendres del cicle i el torn és per a la companyia Teatre Naia, que a les 20:30 hores presenta Revolt perillós. Un drama d’intriga escrit per de J. B. Priestley estrenat a Londres el 1932, en el qual els Caplan, una família rica, ofereixen un sopar en honor d’una famosa novel·lista. L’aparició d’una capsa de cigarretes fa trontollar l’harmonia que hi ha entre tots ells. I a partir d’aquí, d’un fet insignificant, tot canvia. A través de la trama, l’autor planteja qüestions inquietants: coneixem realment la gent que ens envolta? És millor dir una mentida pietosa o una veritat absoluta?
Per altra banda, la companyia GATS –que ja havia actuat enguany a la mostra– presenta a la seva seu, l’Espai 30 de la Sagrera, l’obra que havia estrenat al Sant Andreu Teatre. Es tracta d’Un ram de margarides (a cada nínxol de bruixa), original de Queralt Riera, amb direcció de Nati Castells, que desenvolupa dramàticament un fet documentat al segle XVI –una filla veu com la seva mare és penjada a la forca sota l’acusació de bruixeria– mitjançant un paral·lelisme amb l’actualitat: una dona s’acomiada de la seva mare, que mor per la Covid-19.
La imaginació de l’autora teixeix una relació entre les dues filles tan allunyades en el temps, però que comparteixen el mateix tràngol: el dol de la pèrdua materna, les ganes de viure plenament i independent i la recerca del propi espai en la societat. L’obra es pot veure a l’Espai 30 els divendres 8 i 15 i el dissabte 16 de maig a les 19:00 hores, així com els diumenges 10 i 17 a les 18:00 hores. Les entrades es poden comprar a la plataforma Entradium, o també es poden reservar enviant un missatge a través de WhatsApp o trucant al número de telèfon 630 96 39 13.
La tercera proposta del cap de setmana és una comèdia de riure assegurat: Boeing Boeing, de Marc Camoletti, representada per Forat Sense Fons l’Ateneu de Sant Andreu. En aquesta versió, el Carles és un periodista barceloní amb una vida aparentment ideal i tres núvies hostesses de diferents companyies aèries, cadascuna convençuda de ser l’única al seu cor.
Gràcies a una planificació gairebé d’enginyer aeronàutic i als horaris de vol, el Carles aconsegueix mantenir el seu petit gran secret. Però, com passa en els millors vols, les turbulències arriben sense avisar: els avions aterren abans del previst i el pla mestre trontolla. El resultat: una successió d’equívocs, entrades i sortides vertiginoses i situacions tan esbojarrades que no podràs parar de riure. Les funcions estan programades els dissabtes 9 i 16 maig a les 20:00 hores i els diumenges 10 i 17 a les 18:00 hores. Les entrades es poden comprar al portal Atrápalo i a secretaria de l’Ateneu.














