30 anys després de el Parc de la Trinitat rebrà un milió d’euros per unes obres que s’iniciaran el febrer del 2023 amb una previsió de deu mesos d’execució.
El Parc de la Trinitat, al Districte de Sant Andreu millorarà el seu entorn amb diverses actuacions en els jardins, paviments i tanques i murs i fonaments. La Comissió de Govern ha aprovat el projecte executiu del nou parc, que tindrà un pressupost d’1,2 milions d’euros amb una previsió d’inici d’obres el febrer del 2023, amb un termini d’execució de 10 mesos.
El projecte defineix l’actuació de millores puntuals en aquest parc situat a sobre del Nus de la Trinitat i amb set hectàrees de superfície i té l’objectiu de millorar els elements deteriorats de l’espai pel seu ús intensiu i pel pas del temps, ja que l’any vinent l’espai complirà 30 anys. Les principals actuacions previstes als jardins consisteixen en millores en la pavimentació d’algunes zones inclosos els camins d’aglomerat malmesos per les arrels dels arbres, així com una rehabilitació dels lavabos públics.
Creació d’una placeta per a esdeveniments
L’objecte de l’actuació també inclou la retirada de les tanques de xiprers per fer una placeta lliure per a esdeveniments, la millora de la gespa amb tasques agronòmiques com l’airejat i la incorporació de nutrients, la renovació parcial de la vorada dels xiprers del camí central amb reg i la neteja de les canals de recollida d’aigua de la rampa que porta a la plataforma on es troba el llac. D’altra banda, el projecte preveu considerar la reparació d’elements arquitectònics i estructurals.
A banda d’aquesta renovació, l’espai i zones colindants del barri de la Trinitat i vies ràpides ha renovat fa uns mesos el seu arbrat, amb una plantació per part de Parcs i Jardins de 738 arbres a finals del 2021. Aleshores també es van retirar 82 arbres morts o en mal estat, que es van substituir per uns altres, i es va rehabilitar i adaptar la xarxa de reg existent per abastir els nous arbres. Les espècies plantades són xiprers, pollancres, grevilleas i sapindals de la Xina, i algunes d’elles no hi eren abans al parc.
Fotografia: panoràmica de l’estany del parc | Ajuntament de Barcelona