Els treballs han servit per tal de renovar, de forma integral, 3 quilòmetres de via entre les estacions de la Sagrera i Horta.
Avui, 1 de setembre, a les 5 del matí s’inicia el servei a la línia 5 de metro amb normalitat, sense els talls que afectaven el tram entre La Sagrera i El Carmel i que obligaven a utilitzar alguns dels itineraris alternatius proposats durant les obres d’aquest estiu.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha portat a terme una renovació integral de 3 quilòmetres de via a l’L5, motivada en bona part per l’antiguitat d’aquest tram de la infraestructura viària, que data dels anys 60. Entre els beneficis que buscava l’obra s’hi troben millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d’incidències, solucionar el problema de les vibracions en diversos sectors dels barris per on passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.
Les obres a l’L5 (amb una inversió de 15 milions d’euros) han comptat amb el finançament de la Generalitat i han suposat la demolició de 3 quilòmetres de via doble que s’han construït de nou. Algunes de les magnituds d’aquesta obra: s’ha substituït el balast per formigó, s’hi han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’apliquen 2.300 soldadures elèctriques i unes 300 d’aluminotèrmiques. Se subjecten amb 20.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 13.500 metres cúbics de formigó.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que aquesta era “una obra necessària, a una de les principals línies de la xarxa de metro, per les conseqüències positives que aportarà: entre d’altres, millorar el confort i la qualitat del viatge i reduir, fins a un 45%, les vibracions detectades a la línia”.
A més, els treballs han preparat l’L5 per incrementar en un futur l’oferta de trens, millorant les freqüències de pas.
Fotografia de portada: andana de la línia 5 a la Sagrera | Bernat Borràs a trenscat.cat