Les obres del carril bici canvien la fesomia del carrer i el canvi en el sentit de la circulació serà una realitat el 22 de juliol.
El tram del carrer de Pare Manyanet entre carrer de Santa Coloma i carrer Gran de la Sagrera, per tant, a l’alçada del Manyanet Sant Andreu i el Turó Blau, per una banda, i de la Llotja i la plaça de Doctor Cararach i Mauri, per altra, tindrà tres carrils: un de dos sentits per a bicicletes (en fase de construcció), un carril bus i un tercer per cotxes i motos.
Per aquest motiu, el Districte de Sant Andreu ha informat mitjançant uns cartells situats al llindar d’alguns portals, que aquest carrer, fins ara de doble sentit, passarà a ser de sentit únic a partir de divendres 22 de juliol per tot tipus de vehicles, excepte els que puguin fer servir el carril bici.
A partir de llavors, els automòbils que arriben al carrer de Pare Manyanet a través de Berenguer de Palou i els que provenen del carrer de Sant Sebastià, hauran de continuar circulant obligatòriament per Pare Manyanet en direcció mar, deixant de ser possible agafar el carrer Gran de la Sagrera. Per als garatges i residents al tram d’aquest carrer fins al carrer de Portugal, l’única opció serà girar abans pel lateral de la plaça de Doctor Cararach, un carril avui poc utilitzat.
Des del carrer de Santa Coloma tampoc serà possible ascendir al carrer Gran
de la Sagrera, és a dir, tot el trànsit del veïnat de l’Estadi Narcís Sala i d’altres contrades de Sant Andreu en arribar a la zona hauran d’agafar la Rambla d’Onze de Setembre fins a la cruïlla de les dues rambles amb el carrer Gran de Sant Andreu per tal de dirigir-se cap a la Sagrera.
Un carril bici que connectarà Sant Andreu i La Sagrera amb Sant Martí i l’Eixample
Les obres del carril bici que connectarà Sant Andreu Sud i La Sagrera Sud amb Sant Martí i l’Eixample es van iniciar a finals de maig i els treballs s’executaran durant set mesos, de manera que s’acabaran a mitjans de novembre del 2022.
En una primera fase, que s’allargarà fins al juliol d’enguany, es duran a terme actuacions prèvies, com la retallada i ampliació de voreres, execució d’illetes i treballs de semaforització. En una segona fase prevista entre l’agost i l’octubre s’implantarà pròpiament el carril bici amb els separadors, la senyalització i la col·locació de semàfors.
Amb una longitud d’1,7 km, el nou carril bici tindrà continuïtat amb el recentment executat a Berenguer de Palou, entre Josep Estivill i Ferran Turné. Aquest carril bici connectarà els barris de Sant Andreu i La Sagrera amb Sant Martí i la trama Eixample gràcies al nou carril bici del carrer Mallorca, també previst per aquesta tardor.
Els carrers per on anirà aquesta via són: del Clot (entre Espronceda i Felip II), Gran de la Sagrera (entre Felip II i Josep Estivill), Berenguer de Palou (entre Ferran Turné i Pare Manyanet) Pare Manyanet (entre Gran de Sant Andreu i Josep Soldevila) i Josep Soldevila (entre Pare Manyanet i rambla Onze de Setembre).
Les obres estan impulsades per Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona i compten amb una inversió d’1,1 milions d’euros. Aquesta actuació s’emmarca en un conjunt de millores al Districte de Sant Andreu iniciades aquesta primavera.
Amb una inversió conjunta de 9 milions d’euros, es tracta de la urbanització del sector Colorantes-Renfe, engegada a l’abril; el nou pas adaptat per a vianants per accedir al Triangle Ferroviari des del carrer Josep Soldevila, que s’inicia al maig; i la urbanització de l’entorn de l’estació de Sant Andreu Comtal, les tres a Sant Andreu de Palomar.
Fotografia: carrer de Pare Manyanet ahir en obres per al carril bici | Jesús Manzano