Raquel Sánchez constata l’avanç de les obres i explica les inversios de l’estat a rodalies.
Fa dos dies, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, va supervisar l’avanç del projecte de la futura estació de la Sagrera, estació intermodal que albergarà 50 milions de passatgers anuals i suposa una inversió de prop de 920 milions d’euros.
La titular del ministeri, que va estar acompanyada per la delegada del Govern a Catalunya, María Eugenia Gay, el secretari general d’Infraestructures, Xabier Flores, i la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez, ha traslladat que el grau d’implementació global del projecte és actualment del 60%, amb una execució de 540 milions d’euros.
Raquel Sánchez ha assenyalat sobre aquest tema que les quatre actuacions principals de les obres, que ja han superat l’equador, contemplen la infraestructura ferroviària d’accés a l’estació, la pròpia estació, les actuacions de Sant Andreu i el col·lector de la Rambla Prim.
Per a la ministra és important recordar com el Govern ha revertit la situació amb la qual es van trobar en 2018, una Sagrera paralitzada i amb molts expedients i tràmits administratius pendents. L’esforç licitador que s’ha dut a terme en els últims tres anys garanteix el manteniment del ritme d’execució en el futur, segons ha afegit.
Esforç inversor a Catalunya
La responsable del Departament ha recordat que el gran impuls en les obres de la Sagrera es deu en part als Fons Next Generation gestionats pel ministeri, amb una inversió de més de 1.000 milions d’euros a Catalunya, dels quals 750 milions estan destinats a l’impuls del ferrocarril.
En aquest sentit, Raquel Sánchez ha esmentat que, d’aquestes inversions directes del Pla de Recuperació, 430 milions d’euros van destinades a Rodalies. Dos de cada cinc euros invertits a Catalunya derivats dels fons, són dedicats a aquest àmbit ferroviari.
A això cal sumar, segons ha manifestat, la inversió rècord recollida en els pressupostos generals per a enguany, 840 milions entre Adif i Renfe, dirigida a la millora de la mobilitat quotidiana, a la xarxa convencional i a Rodalies, i major que la dedicada a l’alta velocitat.
La ministra ha recordat així mateix que gràcies al Pla de Rodalies 2020-2025 s’estan duent a terme diferents actuacions en estacions, millores d’atenció al client i material rodant per més de 6.300 milions d’euros.
Entre les moltes obres contemplades durant els pròxims mesos, la ministra ha destacat el projecte ‘Transformem Rodalies’ que es va iniciar el mes d’abril passat, amb actuacions de gran complexitat tècnica i de planificació que culminaran al febrer de 2023.
Fotografia: La ministra Raquel Sánchez durant la visita a les obres de l’estació de la Sagrera a Barcelona | La Moncloa