Un reconeixement als andreuencs i andreuenques que van participar en la promoció de La Marató de TV3 2021.
La 30a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, dedicada a les malalties mentals, va tancar diumenge passat l’edició 2021 amb un marcador final que va superar els 9 milions d’euros recaptats, que es destinaran a la recerca científica en aquet camp.
El marcador, en l’última actualització després de més de 15 hores de programa, havia arribat als 9.022.147 euros, xifra que anirà augmentant perquè es poden fer aportacions fins a finals de març gràcies als canals operatius de donació: a internet, transferència bancària, per Bizum des de l’apartat “Donacions” amb l’identificador de La Marató, 33333, i als caixers automàtics.
De manera discreta, Sant Andreu ha estat implicat en aquest emblemàtic programa de dues maneres diferents, encara que relacionades, ja que no es tracta d’esdeveniments que han format part de la programació d’actes celebrats a tota Catalunya per fer d’altaveu de la campanya o recaptar diners, sinó en l’àmbit del material audiovisual que ha servit de base per a la promoció i publicitat del programa.
En el cas de la promoció no cal ni recordar que ja fa anys que la veu corporativa de TV3 és la de l’andreuenc Albert Peñarroya i que, per tant, la publicitat relacionada amb La Marató va comptar amb la seva veu com no podia ser d’una altra manera.
Aquest any, hem trencat murs per la salut mental. Gràcies pel teu suport i la teva solidaritat 💙#LaMaratóTV3#TrencaElMur
👉 https://t.co/7YuE4olUL5 pic.twitter.com/0QdymED3xJ— La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio (@la_marato) December 20, 2021
Els dies anteriors i al llarg de la marató televisiva, es van anar emetent cunyes informatives sobre diversos tipus de transtorns mentals amb imatges de diferents persones que li posaven cara. Amb aquest objectiu TV3 va fer una crida general per aconseguir figurants que possessin cara a les malalties, però com a Sant Andreu va trobar una col·laboració decidida i eficaç de Palmira Alguersuari, del Grup Teatral Antifaz, que li va proporcionar un gran nombre d’actors i actrius, molts d’ells del món teatral andreuenc, i fins i els contacte necessari per tirar endavant la gestió de permisos de rodatge, la productora va decidir centralitzar tot el treball de gravació a casa nostra.
Certament, no es poden apreciar gaire els llocs triats perquè el camp visual és molt tancat però, per exemple, apareixen la Plaça de Can Fabra, l’interior de la Biblioteca Ignasi Iglésias, el Mercat de Sant Andreu i voltants, i Sant Pacià.
— Andreuenc (@diariandreuenc) December 24, 2021
La salut mental no es veu, però sense salut mental no hi ha salut completa.
Perquè la investigació és imprescindible, @lluciaferrer ens anima a trucar, aquest diumenge, a #LaMaratóTV3 pic.twitter.com/zdzmwv2dhj— La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio (@la_marato) December 14, 2021
https://twitter.com/i/status/1472545431880192000
A més dels andreuencs i andreuenques anònims per al públic, també participen cares de casa nostra molt conegudes, com és el cas de les periodistes Cristina Puig i de Glòria Serra, que protagonitza una altra píndola promocional al Sant Andreu Teatre.