Segons informa TMB, la fi de les vacances de gran part dels treballadors i el retorn a les aules amb una normalitat molt accentuada han provocat una reflexió en TMB per tal d’esprémer els seus recursos i satisfer les altes demandes de servei que generarà la ciutadania a partir de demà.
TMB ha adequat el servei de la xarxa de metro de manera que les nits de dissabte a diumenge els trens circularan tota la matinada sense interrupció. La recuperació del funcionament continuat del cap de setmana es produeix després d’haver-ne estudiat la viabilitat i tenint en compte les necessitats de mobilitat que han generaran les activitats programades per als pròxims caps de setmana a Barcelona i altres municipis, entre les quals les Festes de la Mercè.
A més amb l’inici del període lectiu, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tornarà a incrementar l’oferta de transport públic per afavorir una mobilitat sostenible en els desplaçaments quotidians. A les línies convencionals de metro (L1-L5, les de més càrrega de passatge) a l’hora punta (de 6 a 10 del matí) hi circularan cinc trens més que la setmana actual i dos trens més que en les mateixes dates del 2020.
A partir del dilluns 20, un cop finalitzin les actuacions nocturnes de renovació d’infraestructura que limiten la capacitat de la línia 1, el diferencial respecte de l’any anterior serà de sis trens més distribuïts per les línies 1, 4 i 5. A la tarda, a partir de les 17 hores, amb el nou curs circularan cinc trens més que fa un any en la mateixa franja.
Continua així la millora de freqüències en les línies de metro de més demanda, a les quals els últims mesos s’han anat incorporant fins a 12 trens per ampliar-ne la capacitat de transport. L’inici de curs coincideix també amb la recuperació del servei continuat dels dissabtes a la nit a partir del cap de setmana vinent.
Pel que fa a la xarxa d’autobusos de TMB, es posaran en circulació l’oferta habitual, uns 900 vehicles a l’hora punta del matí, com el 2020. A més el 20 de setembre entrarà en servei la nova línia semidirecta X1, que enllaçarà el sector central de la ciutat (l’aglomeració comercial i de serveis de l’Eixample) amb els nodes de les places de les Glòries i Francesc Macià. S’inaugurarà així un nou tipus de línia eficient orientada a la captació de nous usuaris del transport públic que operarà amb la marca XPRESBus i es distingirà pel color negre i la lletra X anteposada al número de línia.
L’augment de disponibilitat de transport públic massiu es durà a terme en un context de plena vigència de les mesures de prevenció de contagis, com ara l’obligatorietat de la mascareta, l’aplicació de gels hidroalcohòlics, la recomanació d’evitar aglomeracions quan sigui possible i de no menjar, beure ni parlar, entre d’altres.
Fotografia: estació de Navas | Vía libre