El Bicing ja ha completat el desplegament per tota la ciutat, fet que ha suposat disposar d’un model de bicicleta compartida més modern, versàtil i amb millors prestacions. S’ha arribat a les 519 estacions, 97 més que fa dos anys, el que implica un augment del 23% en la cobertura territorial dins la ciutat i l’extensió a barris nous com la Marina del Prat Vermell, Trinitat Nova, Canyelles i la Vall d’Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdum, les Roquetes i Ciutat Meridiana.
El nou objectiu és evolucionar el servei transformant 1.000 bicis mecàniques en elèctriques abans de final d’any, i s’assolirà la xifra de 3000 bicis elèctriques de les 7000 existents ja que aquesta modalitat ha estat molt ben acceptada i resulta molt senzilla de realitzar en el ‘model Barcelona’ ja que, per una banda, la xarxa de servei per a les dues és la mateixa, i les bicicletes són molt fàcils de transformar amb la senzilla instal·lació d’un kit elèctric. En el transcurs de l’estiu ja s’adaptaran 300 màquines.
Fins ara, la promoció de la bicicleta elèctrica ha esdevingut un èxit en el desplegament del nou Bicing: el 36% dels viatges totals del servei es realitzen amb bicicleta elèctrica, la seva rotació mitjana és de 8/9 viatges al dia per vehicle. A més, els nous abonats i abonades utilitzen més el servei elèctric en comparació amb els usuaris més antics.
La disponibilitat mitjana actual del servei és del 90% entre bicicletes i estacions, un indicador molt similar a altres serveis públics de transport col·lectiu. A més, per millorar l’experiència i promoure la mobilitat planificada i intel·ligent, el servei dona la possibilitat de realitzar una reserva prèvia de 5 minuts de la bicicleta mecànica i, abans de final d’any, aquesta funcionalitat també estarà disponible per als vehicles elèctrics.
Fotografia: vehicles de Bicing aparcats en una estació | Ajuntament de Barcelona