Com ha anat anunciant Andreuenc als seus lectors, el metro de Barcelona es va adaptant progressivament a les diferents indicacions horaris que el Procicat va dictant en funció de l’evolució de l’epidèmia.
En aquest sentit s’ha de recordar que justament avui el metro funcionarà sense interrupció 43 hores: des de les 5h de la matinada fins a la mitjanit de dijous. Però les novetats de cara al final d’aquesta setmana no s’acaben aquí ja que ahir Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va anunciar que a partir d’aquesta setmana el metro no tancarà les nits de dissabte a diumenge.
S’adaptarà així la disponibilitat del transport públic de més capacitat de l’àrea de Barcelona a la reactivació de l’oci nocturn i es recuperarà l’horari de funcionament que era l’habitual abans de la crisi sanitària: de 5 del matí a la mitjanit de diumenge a dijous, fins a les 2 els divendres i vigílies de festa, i ‘non-stop’ els dissabtes.
Si es manté la millora de la situació sanitària i l’aixecament de restriccions, a partir d’ara el servei continuat es repetirà cada dissabte i també les nits de gran mobilitat: Cap d’Any, Sant Joan, Festes de Gràcia i la Mercè.
Rosa Alarcón: transport segur i sostenible
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha relacionat el restabliment del servei continuat de metro dels caps de setmana amb “la necessitat de proporcionar alternatives de transport segur i sostenible per a totes les necessitats de mobilitat, també per als desplaçaments de lleure”. “Per fer front a les crisis ambiental i social i per motius d’equitat cal que el transport públic augmenti la disponibilitat i es mantingui com l’opció preferida dels barcelonins per als desplaçaments motoritzats els caps de setmana igual que els feiners”, ha comentat.
Per això i per continuar avançant en la recuperació de la confiança de la ciutadania, “el metro tona a l’horari habitual i alhora manté les mesures de prevenció de contagis implantades l’últim any, que suposen un esforç important”. “Cal que les persones usuàries responguin amb confiança i també amb responsabilitat, perquè hem de recordar que continua sent obligatori l’ús correcte de la mascareta dins dels transports públics”.
Fotografia: boca de metro de l’estació Onze de Setembre | Trenscat.cat