La pacificació del Carrer Gran de Sant Andreu i le mesures adoptades que el van acompanyar, sobretot el canvi de sentit del carrer, han provocat un augment molt significatiu del trànsit de vehicles per carrers com Joan Torras, Agustí Milà, Segarra i Matagalls per poder girar pel carrer Malats i accedir així a Gran de Sant Andreu causant greus molèsties als habitants de la zona com va quedar patent en un comptatge del volum de trànsit de la zona i la posterior anàlisi.
Per aquest motiu, entre el Districte, l’àrea de Mobilitat, la Guàrdia Urbana, amb la col·laboració del veïnat afectat, s’ha decidit implantar una sèrie d’actuacions que, a falta d’obtenir els resultats finals de l’estudi en profunditat que s’està ralitzant d’aquest tema, serveixin per disminuir el volum de vehicles que actualment circulen als carrers propers a l’eix comercial.
A partir del dia 19 de juny, es canviarà el sentit de circulació del carrer Gran de Sant Andreu entre els carrers Malats i Joan Torras. De la mateixa manera, el carrer Santa Marta també canviarà de sentit per tal de possibilitar el gir dels vehicles des del carrer Gran de Sant Andreu al Passeig de Torras i Bages.
A més, s’implantaran senyals de prohibició de pas de vehicles de mercaderies al carrer Segarra i de restricció d’accés a vehicles autoritzats – veïnat, serveis i càrrega i descàrrega- al carrer Gran de Sant Andreu i al carrer Segarra. Finalment, també es retiraran fitons al carrer Servet.
El Districte està realitzant un estudi de la circulació rodada i el pla d’actuació per al nucli antic de Sant Andreu i voltants
El districte de Sant Andreu ha encarregat un estudi de mobilitat del barri de Sant Andreu de Palomar amb la finalitat d’estudiar l’impacte de la pacificació del carrer Gran de Sant Andreu i l’obertura al trànsit del carrer Sant Adrià un cop acabin les obres del mercat i torni a la seva ubicació original.
L’objectiu de l’estudi és realitzar una diagnosi de l’estat actual de la mobilitat en el nucli antic de Sant Andreu de Palomar i els seus entorns, elaborar una proposta d’ordenació de la seva mobilitat i un pla d’actuació. L’anàlisi avarca la pràctica totalitat de Sant Andreu de Palomar i el seu àmbit està definit entre l’Avinguda Meridiana, carrer Palomar, Passeig Torras i Bages, carrer Josep Soldevila i carrer Rovira i Virgili.
Avui encara és possible participar en la fase de consulta, a la qual es pot accedir a través d’aquest enllaç. De cara la propera setmana, el que es durà a terme són dues sessions de treball i participatives amb totes les persones interessades inscrites prèviament que vulguin conèixer i donar el seu parer al respecte del projecte. Aquestes sessions seran a l’Espai Josep Bota del recinte Fabra i Coats el 21 de juny a les 18 h (entitats i veïnat) i l’endemà a les 15 h (comerciants)
Aquestes sessions es fan un cop realitzada la recollida d’informació, els diferents treballs de camp i la diagnosi de l’estat actual de la mobilitat i els interessats es poden inscriure a través del següent enllaç. La proposta de treball és fer un retorn de la diagnosi de la mobilitat actual, presentar diferents opcions en relació a l’ordenació de la mobilitat i la seva gestió i debatre i posar en comú els models platejats en clau d’utilitat i resolució de les necessitat i problemàtiques plantejades.
La iniciativa hauria de permetre definir una estratègia d’actuació i priorització en matèria de mobilitat en el barri de Sant Andreu, a través d’una visió socialment integral, global i urbanísticament transversal, i una proposta d’implementació en etapes, amb una clara aposta per una mobilitat sostenible, equitativa i segura.
Fotografia: circulació a la Plaça Marià Brossa a mitjans de març d’enguany | Vídeo de Joan Mundó