Tal i com Andreuenc va anunciar fa uns mesos, com es pot comprovar a l’article del dijous 11 de març de 2021, TMB portarà a la pràctica la retallada en el recorregut de la línia 62, la que avui anava per la Meridiana, des del centre de la ciutat a la Plaça de Catalunya, fins a Ciutat Meridiana.
La mesura va ser anunciada a finals d’hivern circumscrita a la voluntat municipal d’eliminar el trànsit, especialment el d’autobusos i transports públics als voltants de la plaça de Catalunya i en especial a la Ronda de la Universitat, que s’havia convertit en una estació a cel obert.
Ara, a les portes de l’estiu, a partir del proper dilluns, 14 de juny, l’origen de la línia serà al Clot, exactament a Consell de Cent-Meridiana, amb la proximitat de les línies de metro i de rodalies, mantenint dins del Districte de Sant Andreu les parades de Meridiana amb Josep Estivill, La Sagrera, Jardins d’Elx, Pegaso, Dublin, Estació de Fabra i Puig, Cap-Sant Andreu, Riera de Sant Andreu, Pont del Dragó, Mossèn Clapés, Metro Torras i Bages, Via Favencia, Plaça Josep Andreu i Abelló, i Pérez del Pulgar, continuant el recorregut habitual cap a Ciutat Meridiana.
En el retorn, des de Ciutat Meridiana i cap al Clot, l’itinerari seguirà en paral·lel la zona de Can Dragó i s’aturarà dins del Districte de Sant Andreu a Meridiana-Escòcia, Riera d’Horta, Metro La Sagrera, Biscaia i Navas de Tolosa.
Per contra, TMB anuncia que la freqüència de pas, ara veritable Taló d’Aquil·les de la línia, passarà a ser de 15 minuts, però amb tot es perdrà una alternativa a l’accés al centre de la ciutat, utilitzada en especial per persones amb problemes de mobilitat o altres condicionaments per les quals no els resulta còmode l’ús del transport subterrani.
Fotografia: cotxe de la línia 62 a la Meridiana | wikipedia