A cada bugada, es perd un llençol, i a mesura que passa el temps, són més els ciutadans que només es mouen en transport públic i que, alhora, estan cada cop més convençuts que és un mitjà que no utilitzen ni els edils municipals ni els qui tenen cura de la planificació i supervisió del servei perquè resulta difícil entendre.
A la notícia d’un canvis d’explotador (sí, ho anomenen així, explotació) de quatre línies de Nou Barris, que fins ara tenia la concessió l’Empresa Sagalés, les 80, 81, 82 i 83, s’ha afegit la intenció d’escurçar la 62, que presta un bon servei als barris de La Sagrera, Sant Andreu i La Trinitat.
La Línia 62 va significar durant molts anys, fins que no va arribar la Línia 11 de metro, el nexe d’unió de Ciutat Meridiana amb la resta de la Ciutat, ja que almenys arribava a la Plaça de Tetouan, encara que aleshores era un autèntic cul-de-sac per la seva manca de bones connexions de transport públic amb altres punts de Barcelona. Evidentment, el servei del 62 va rebre una gran millora en perllongar-se el seu recoregut fins a la mateixa plaça de Catalunya.
Tot i que la freqüència de pas de la línia 62 deixa molt que desitjar, en alguns casos, pres com un ‘bus de barri’, té molta utilitat en especial per a la gent gran o limitada pels quals accedir al metro constitueix un problema, ja que resulta un bon mitjà alternatiu per acudir a punts del districte tan importants com el CAP de Sant Andreu, amb parada a la mateixa porta, on passen consulta els seus especialistes i on és el servei de radiologia.
Tanmateix, la remodelació de línies que es vol implantar pretèn escurçar de nou la 62, molt més encara que no abans, situant el seu final a la Plaça de les Glòries Catalanes, suprimint totalment el tram de circulació per Gran Via i deixant-la novament en un cul-de-sac com succeïa fa anys.
Com a compensació, TMB ha promès augmentar la freqüència de pas, deixant-la en els 20 minuts, fins i tot en dies de festa, un temps d’espera que no es per a tirar coets i que continua deixant la línia en una situació ben poc avantatjosa i gens falaguera per fomentar el transport públic.
Fotografia: cotxe de la línia 62 a la Meridiana | wikipedia