Hi ha un seguit de dites, com a tota màquina, Via morta, aturar un tren, que fan relació al ferrocarril. Una d’elles, menys coneguda a les contrades barcelonines, és la que fa a Tarragona manxen i a Reus, enganxen, que feia referència al canvi de màquines quan la línia només estava en part electrificada.
Avui potser el refrany caldrà modificar-lo, o afegir-li: i a la Sagrera desenganxen. Desprès de mesos d’obres i la posada en servei de les noves vies en les obres de l’estació de la Sagrera, de la qual ens feien ressò des d’Andreuenc com un gran avenç, ara resulta que la novetat no funciona, o no del tot com hauria d’anar.
Ahir, als mitjans radiofònics, el portaveu de RENFE informava que els trens, en el seu pas pel nou punt, es desconfiguren i s’aturen. No passa res greu, no hi ha perill de descarrilament, simplement que les connexions interiors del comboi, en el pas per l’indret, es desconfiguren, perden el senyal entre elles i, per tant, es desconnecten, per la qual cosa el tren bloqueja la marxa per seguretat.
Així de senzill, però l’avaria s’ha repetit diverses vegades, sempre en un determinat model de trens, en una determinada composició i en un determinat lloc, excepte en alguns casos, de manera que, descantant que el material ferroviari sigui vell i obsolet, possiblement sigui un problema informàtic de solució incerta i que fa de mal dir, però tot apunta tornarà ximples als perits encarregats de trobar-hi remei.
Fotografia: túnel de l’estació de la Sagrera des de la cabina d’un tren de rodalies | ADIF