El Departament de Territori i Sostenibilitat té en licitació la redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental d’un tram d’1,3 km del perllongament de l’L4 de metro, entre l’estació de La Pau i el macropou de l’L9, per un import total de 242.000 euros i amb un termini de 12 mesos cadascuna.
El nou tram de túnel de 320 metres de longitud enllaçarà la cua de maniobres de l’estació de La Pau amb el túnel ja construït que actualment dona accés als tallers i cotxeres del Triangle Ferroviari. A més, es preveu la construcció d’una nova estació, Santander, i diversos treballs de ventilació, vies i instal·lacions en dos altres trams de túnel existents.
Els estudis que es troben ara en licitació formen part de l’obra més ampla de perllongament de la línia 4 de metro entre la Pau i la Sagrera que, en total, abastarà 2,8 quilòmetres i tres estacions:
– Santander, al sud del Triangle Ferroviari, en un àmbit residencial, que està inclosa en els estudis que ara es liciten.
– Sagrera-Alta Velocitat, intercanviador amb l’L9/L10 de metro, i serveis ferroviaris regionals i d’AVE.
– La Sagrera, l’intercanviador més important en l’àmbit nord de Barcelona, amb connexió entre les línies 1, 4, 5 i 9 de metro i R4 de Rodalies.
Una part del túnel i l’estació de la Sagrera ja s’estan utilitzant per l’explotació actual de l’L9 Nord i L10 Nord i quedaran exclusivament per a l’L4 quan finalitzi el tram central de l’L9. L’estació de metro de Sagrera Alta Velocitat també està en execució.
Fotografia: triangle ferroviari de Sant Andreu | TMB