Els quatre trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 5 de metro ja són als tallers de Vilapicina, on tres ja han passat les últimes proves i el tràmit d’homologació per integrar-se a la flota activa i començar a prestar servei i el quart ho farà al llarg d’aquesta setmana.
Això ha permès que per primera vegada estiguin circulant 34 trens a l’hora punta a la L5, que té diverses estacions al districte o molt properes com Camp de l’Arpa, La Sagrera, Congrés, Maragall i Virrei Amat de tal manera que esdevé un dels mitjans de transport de passatgers més utilitzat per trasladar-se al centre i a l’atra extrem de Barcelona.
Els nous trens de la sèrie 5000 lliurats per l’empresa CAF són composicions de cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Els motors sumen una potència de 1.920 kW que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa
Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central.
El seu aspecte exterior és gairebé igual que el dels que ja circulen actualment per les línies 3 i 5 del metro de Barcelona, si bé tenen subtils variants a l’interior, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda.
Fotografia: un convoi de la nova sèrie 5000 a l’estació de Virrei Amat | TMB