La llarga avinguda que travessa els districtes de Sant Andreu i Nou Barris amb diversos noms, Rbl. Onze de Setemnbre, Rbl. de Fabra i Puig i Passeig de Fabra i Puig és sens dubte la gran artèria del nord de la ciutat tant per la seva extensió com per la gran quantitat de gent que s’hi aplega en els edificis dels voltants i la presència de molts establiments de tot tipus.
Aquest dinamisme comercial i la densitat humana de la zona l’han convertit en un indret amb un gran protagonisme social dintre del conjunt de la ciutat que genera un flux continu de notícies, bé perquè que s’hi produeixen directament o bé perquè s’hi rep la incidència d’una informació més general.
Durant el darrer mes, el degoteig de l’actualitat ha estat especialment intens i impossible de reflectir a Andreuenc. Aquest article dividit en dues parts en vol deixar constància fent un sumari cronològic començant per les notícies més recents i la seva constància als mitjans de la ciutat.
La primera notícia està justament relacionada amb el dia d’avui i de demà. El tall de circulació dels caps de setmana i festius que afecta l’eix Onze de Setembre amb Fabra i Puig s’acaba demà a les 21h. Aquest espai de passeig forma part de l’anomenada xarxa d’itineraris segurs que es va implementar el 23 de maig arran de l’estat d’alarma i que comprenia altres 6 grans àmbits de la ciutat per afavorir els passeigs respectant les distàncies de seguretat tal com es pot llegir a l’article de El Periódico de Catalunya quan es va fer ressò d’aquesta mesura de l’Ajuntament de Barcelona.
L’encreuament de Fabra i Puig amb Meridiana ha estat un doll d’informacions d’actualitat des del mateix moment que van començar els talls de la gran avinguda arran de la sentència dels presos del Procés. Sense anar més lluny, ahir l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, va declarar-se partidària d’oferir un lloc alternatiu a aquests manifestants on poder combinar el seu dret a la llibertat de manifestar-se amb el dret a la lliure circulació de la resta dels ciutadans. Aquesta notícia es pot llegir, per exemple, a La Vanguardia d’ahir.
Dijous a la nit, el focus d’atenció mediàtica es va desplaçar a la Rbl. Onze de Setembre a tocar de les obres de l’AVE. Ja al grup de Facebook No ets de Sant Andreu si no… es va avisar que un cotxe circulava a gran velocitat per la zona fins que finalment, es deia, va derrapar i va estar a punt d’atropellar la gent asseguda a una terrassa del carrer Segre. Després, diversos mitjans, com El Caso, van publicar que allò no va ser un accident, sinó una maniobra deliberada del conductor per matar una persona que s’hi trobava allà.
El dimarts dia 23 el web kaosenlared.net es feia ressó de la situació que pateixen els usuaris de les clíniques odontològiques Dentix. Aquesta cadena, amb una consulta a Pg. Fabra i Puig 129, molt a prop del districte, es troba en un procés de preconcurs d’acreedors amb un risc evident de tancar deixant els seus clients sense atendre i quedant-se els diners ja avançats per als seus tractaments. Aquest panorama recorda altres semblants en el passat, com el de iDental, acadèmies d’idiomes o agències de viatges
Fotografia de capçalera: Ada Colau en una imatge d’arxiu | wikipedia
Fotografia interior: estat del cotxe després de l’incident a Onze de Setembre | K. Velten