A partir del 26 de maig els paradistes del mercat de Sant Andreu disposen d’un nou recurs per comercialitzar els seus productes i fer més àgil la relació amb els seus clients gràcies a la plataforma digital anomenada Manzaning.
La característica d’aquest servei disponible a través de la seva pàgina web, manzaning.com, o de l’aplicació per a mòbils, és que el seu objectiu és posar la tecnologia digital al servei del comerç de proximitat en dues vessants: les botigues de barri o les parades dels mercats.
D’aquesta manera, es converteix en una alternativa eficaç quan no hi ha temps per desplaçar-se fins els establiments de confiança perquè la comanda es pot encarregar des de qualsevol lloc si es disposa d’un dispositiu connectat a internet.
En molt poc temps, des de 2016, Manzaning ha sumat les parades de 16 mercats de Barcelona i una gran quantitat d’establiments cadascun dels quals disposa dels seu propi espai amb el seu catàleg de productes a la venda, que després es lliura a domicili.
Una persona pot fer la seva compra virtual en diversos llocs, i combinar la compra en un únic enviament. D’aquesta manera, el comprador rep d’una sola vegada el peix, la carn, la fruita o la verdura que hagi comprat. Els lliuraments poden programar-se per a una hora determinada. Això sí, en la majoria de casos els lliuraments únicament es fan en l’horari d’obertura del mercat.
A més, es pot optar pels lliuraments expressos, amb el que la comanda arriba 60 minuts després de fet l’encàrrec. Els lliuraments, operatius de dilluns a dissabte i de 9 a 22h, es fan a canvi d’un petit cost, que varia en funció de l’import de la compra realitzada. Parteixen dels 3,5 euros, amb un descompte o un petit suplement en funció de la despesa. I són gratuïts per a compres superiors als 65 euros.
A més de fer la compra, els clients poden interactuar amb els propietaris dels comerços o els llocs en els quals fan la compra a través d’un xat per resoldre dubtes, fer encàrrecs o demanar consell sobre la compra o els plats que vagin a preparar amb els productes adquirits.
A canvi d’un pagament anual i un percentatge per les compres a través de l’aplicació, Manzaning s’ocupa tant dels cobraments de la compra com de la logística. Els botiguers solament s’han d’encarregar de vendre, fidelitzar la seva clientela i actualitzar els productes que tenen a la venda quan sigui necessari.
Fotografia: interior del Mercat de Sant Andreu / manzaning.com