Com poques vegades, el territori del nord de la ciutat que aplega els barris de Navas, la Sagrera, Congrés-Indians, Sant Andreu, El Bon Pastor, Baró de Viver i Trinitat Vella ha esdevingut el focus d’atenció dels mitjans de comunicació locals, autonòmics i estatals com durant aquest cap de setmana.
A més, el que havia succeït altres vegades era que una notícia concreta puntualment s’havia convertit en protagonista, però aquest cop han estat diverses i sense cap connexió les fonts d’informació que han omplert pàgines a la premsa escrita com ara es podrà comprovar mitjançant diversos enllaços.
Una de les notícies que més repercussió ha tingut, fins i tot més enllà de l’estat espanyol, i de la qual Andreuenc s’ha fet ressó en dos articles, ha estat un assumpte relacionat amb la industria tecnològica de priomer nivell i el comerç internacional. Es tracta del negoci dels respiradors venuts a Bolívia per part d’una empresa radicada a Bon Pastor tal com ho va recolir, per exemple, el diari El País de dissabte i que es pot comprovar en aquest enllaç.
Divendres a la tarda nit, una concentració reivindicativa a cavall entre l’àmbit polític i el social va causar un cert rebombori a nivell de ciutat. El retorn als talls de circulació del grup Meridiana Resisteix va quedar reflectit en notícia a El Periódico de Catalunya el mateix dia dels fets com es pot consultar en aquest enllaç.
L’anunci de l’Ajuntament de Barcelona de tancar a la circulació rodada 6 grans vials de la ciutat durant les fases d’alerta per afavorir que els peatons respectin la distància física durant els seus passeigs va provocar una gran sorpresa. Va ser una mesura de mobilitat aplicada gairebé sense previ avís i Sant Andreu va ser un dels districtes involucrats ja que Onze de Setembre amb Fabra i Puig és un dels eixos que hi figura al mapa d’una notícia de divendres del diari Ara, com es mostra en aquest enllaç.
L’agència de notícies EFE va publicar diumenge una entrevista amb l’andreuenca Núria Gispert, activista social que ha estat presidenta de Cáritas España i consellera de l’Ajuntament de Barcelona, perquè parlés de l’efecte que la pandèmia ha provocat arreu de l’estat espanyol com es pot llegir en aquest enllaç.
En el camp de l’urbanisme, La Vanguardia repassava ahir en un extens article quin és l’estat de les obres de l’estació de l’AVE a La Sagrera. En aquest enllaç es pot veure que el diari barceloní destacava que era l’obra més important que actualment es desenvolupa a Barcelona i que solament s’han perdut dues setmanes de feina durant l’estat d’alarma. Ara bé, també reconeixia que les perspectives d’inversió pública que encara són necessàries per tirar endavant la infraestructura possiblement es veuran afectades per la crisi econòmica de la Covid-19.
I la cirereta, com acostuma al món del periodisme, es reserva per la secció d’esports, on a manca d’altres atractius d’aquest àmbit, la promoció d’ascens a 2a B de la Unió Esportiva Sant Andreu s’ha fet un racó al diari L’Esportiu de Catalunya per confirmar que, de moment, l’equip quadribarrat, després de les alegacions de la Pobla de Mafumet, ha acabat la competició en quarta posició segons es pot comprovar en aquest enllaç.
Fotografia: aspecte virtual de l’Estació Central de La Sagrera / Esto va de obras