En aquest temps de crisi, les diferents administracions intenten aportar, amb més o menys encert, iniciatives adreçades a paliar les desastroses conseqüències sanitàries i econòmiques provocades per la pandèmia.
Tenint en compte les competències municipals, el consistori barcelonès té la intenció d’aprofitar el seu camp d’acció sobre l’espai públic de la ciutat i l’aplicació de taxes municipals per fer un cop de mà als més de 70.000 establiments de la ciutat que representen el 20,4% de l’ocupació a Barcelona, amb 61.000 botigues i 9.300 bars i restaurants.
Bars i restaurants tindran una rebaixa del 75% en la taxa per l’ocupació de l’espai públic fins a finals d’any i podran ampliar a la calçada l’espai de la terrassa, amb autorització prèvia. Aquesta segona mesura permetrà que tres de cada quatre establiments puguin mantenir el cent per cent de la terrassa durant el procés de desconfinament, que imposa una limitació de la capacitat dels establiments.
Les botigues també tindran facilitats per organitzar mostres de comerç al carrer. Els espais addicionals dels establiments se situaran a la calçada, en carrils de circulació de vehicles i cordons d’aparcament, i no es reduirà l’espai per a vianants, bicicletes i transport públic. Així es farà compatible l’impuls comercial dels barris amb un espai públic segur i sostenible.
La proposta, que s’està treballant amb els gremis de la restauració i el comerç i amb els grups municipals, pretén impulsar l’economia local i recuperar la vida de barri amb garanties de seguretat sanitària per contribuir a fer front a la crisi provocada per la Covid-19.
Fotografia: aspecte de la Rbl. Fabra i Puig amb les terrasses recollides, en una imatge d’arxiu | Kasaz