Habitants de Servet han impulsat una iniciativa per augmentar la participació i amenitzar els aplaudiments a sanitaris i professionals de serveis bàsics. L’objectiu és que la mateixa música soni a la vegada a tot Sant Andreu i que aquesta animi a sortir la gents als balcons. Per fer-ho, s’ha creat el grup de WhatsApp “Música al carrer STAP” a través del qual es proposen cançons diàriament i, clicant un enllaç, els veïns voten la que prefereixen. La guanyadora és la que sona als carrers aquell mateix vespre.
A través del mateix grup, actualment format per gairebé una vintena de persones, els membres es coordinen per activar la música a la vegada als seus balcons des dels seus telèfons mòbils. Per fer que aquesta se senti més, s’utilitzen dispositius diversos, des d’amplificadors i altaveus fins a objectes més rudimentaris.
La idea va sorgir d’alguns membres del grup de WhatsApp “XSMSA-06 Servet”. Aquest és un grup de suport creat durant l’epidèmia del coronavirus per ajudar aquells veïns que necessiten fer la compra o que tenen alguna urgència. Des del seu punt de vista, Servet estava molt apagat, o bé perquè no sortia prou gent als balcons o bé perquè la que sortia no estava prou animada. Per tant, van considerar que calia revifar els ànims.
Pel que sembla, la iniciativa està tenint el seu efecte. Segons la Míriam, una de les creadores d’aquesta proposta, “està sortint gent als balcons que no havia vist mai”. Tot i així, s’espera que cada vegada s’hi uneixin més veïns i de carrers diferents. L’objectiu final és que la música arribi a tot Sant Andreu.
Fotografia: Altaveus utilitzats per posar música en un balcó | Andreuenc