La lluita per combatre la propagació del coronavirus no té fre. Als canvis socials derivats de l’estat d’alarma, el confinament i el tancament d’establiments, s’hi afegeixen també els canvis en el funcionament del transport públic, com a conseqüència de les mesures preses per protegir usuaris i treballadors.
En aquest sentit, Transports Metropolitans de Barcelona, el principal operador de mobilitat urbana, ha iniciat una sèrie de mesures que afecten als usuaris de les xarxes de bus i metro. S’han anat implementant des d’aquest cap de setmana i no es descarta que s’hagin d’extremar les precaucions en funció de l’evolució de la pandèmia.
A la xarxa de bus, com a mesura preventiva per l’episodi de Covid-19, els conductors no venen bitllets ni fan atenció al client. A més, la primera porta dels autobusos ha quedat anul·lada per deixar un espai de seguretat entre el conductor i el passatge, de manera que l’accés es fa per la segona porta del vehicle.
Mentre que a la xarxa de metro, a les estacions només es realitzen tasques imprescindibles d’assistència a usuaris en cas d’emergència. Mentre duri aquesta restricció, els usuaris podran ser atesos utilitzant els intèrfons de les estacions, trucant al telèfon gratuït 900 701 149 (de dilluns a diumenge de 8:00 a 21:00 hores), accedint al web de TMB o mitjançant el compte de Twitter @TMBinfo (laborables de 7:00 a 20:00 hores).
El Bicing tanca de manera indefinida
Per la seva banda, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit suspendre des del 16 de març i fins a nou avís l’activitat del servei de Bicing, d’acord amb els criteris de les autoritats sanitàries i en plena coordinació amb l’Agència de Salut Pública de Barcelona.
El tancament ha començat a les 14:00 hores, quan els usuaris ja no han pogut agafar bicicletes, i entre les 14:00 i les 15:00 hores els usuaris les han hagut d’anar retornant a les estacions. A partir de llavors, el servei ha quedat temporalment suspès.
Fotografies: Cartell especial a l’interior d’un autobús urbà | TMB