El veïnat d’aquesta zona del Bon Pastor ha vist al llarg de la setmana passada com uns quants operaris i màquines treballaven a la part del solar de l’antiga factoria automobilística més propera al Parc de la Maquinista. Les seves tasques han tingut com objectiu desmuntar les naus construïdes majoritàriament amb alumini i deixar-lo amuntegat en grans piles que se suposa es trauran en breu.
El desembre de 2007 l’Ajuntament de Barcelona va aprovar un pla de requalificació dels terrenys que atorgava a l’empresa la possibilitat de construir 1.500 habitatges, dels quals 1.000 havien de ser de protecció oficial. Va ser una setmana després què Mercedes-Benz hagués aconseguit un acord laboral amb els 424 treballadors encara en actiu per poder tancar definitivament aquestes instal·lacions.
El novembre de 2018 el solar de 90.000 metres quadrats va canviar de mans ja que va ser adquirit per Conren Tramway, una gestora inmobiliaria catalana en associació amb l’empresa alemana Conren Land. Arran d’aquesta operació, els nous propietaris van informar que realitzarien un anàlisi profund per concretar un projecte definitiu. La idea és invertir en un espai ubicat en una zona que canviarà radicalment i que resultarà molt atractiva en no gaire temps.
Actualment, aquesta empresa té altres projectes d’una dimensió molt important: el complex anomenat de Les Tres Xemeneies o La Canadenca, amb 60.000 metres quadrats a Sants, i al districte 22@ de Barcelona, uns altres dos: l’edifici del número 65 del carrer de Sancho de Ávila, amb més de 12.000 metres quadrats, i un altre en procés de reforma al número 97 del carrer de Badajoz, amb més de 17.000 metres quadrats de superfície.
De moment, no ha transcendit que aquestes tasques estiguin relacionades amb el començament de les obres per tirar endavant el projecte urbanístic que es va aprovar anys enrere.
Fotografia: Aspecte de la zona aquest diumenge | Jesús Manzano