Segons va informar TMB el 22 d’agost a la seva pàgina web, la part principal de la renovació integral d’aquesta infraestructura metropolitana ja va quedar enllestida la setmana passada. Es va completar el formigonat de la nova plataforma de la via al llarg del recorregut entre Clot i Torras i Bages.
Aquesta intervenció ha comportat la retirada de 35.593 sacs de balast vell, és a dir, les pedres que hi ha a les vies, i la utilització de 15.571 metres cúbics de formigó per construir 8.395 metres lineals de via simple i sis nous aparells de via, que sumen uns 750 metres de més.
Des d’aleshores, les actuacions s’han centrat en la instal·lació dels circuits de via, la senyalització i la neteja. Entre avui i el 29 es duen a terme les proves tècniques per comprovar el bon funcionament de tot el sistema amb la circulació de convois al llarg de les 24h d’aquests quatre dies.
Segons TOTBarcelona, que ha tingut accés a una nota interna de TMB, la companyia preveu que el divendres 30 a partir de les 20 hores el servei podria quedar normalitzat. De fet, els treballadors del torn que comença a les 19:20h que han de cobrir els serveis de les estacions fins ara tancades estan avisats per anar aquell dia als seus llocs de treball.
Aquesta planificació podria variar i s’aplicaria al calendari previst de normalització del servei per al dia 31 d’agost. En qualsevol cas, TMB informarà puntualment de la reobertura.
Fotografia: Aspecte actual d’una via a l’estació de Sant Andreu | TMB