Si el 15 de juliol va ser la vaga de Renfe i Adif convocada per CCOO, noves aturades per conflictes laborals tornen a protagonitzar l’actualitat de la mobilitat estiuenca. Demà 31 de juliol el sindicat minoritari CGT ha convocat una nova jornada de vaga, que es repetirà també els dies 14 i 30 d’agost i 1 de setembre. Fonts sindicals denuncien la manca de treballadors, l’externalització de serveis, la minsa promoció interna i la insuficient conciliació familiar.
Les persones usuàries de les tres estacions de tren dels districte de Sant Andreu ho hauran de tornar a tenir en compte en els seus desplaçaments dels dies 31 de juliol, 14 i 30 d’agost i 1 de setembre. Els serveis mínims decretats obliguen a circular el 40% dels trens de 12:00 a 16:00 hores i de 20:00 a 0:00 hores en el cas de rodalies; el 65% dels combois de mitja distància; i el 78% dels trens de llarga distància i alta velocitat.
Per contra, el servei alternatiu pel tall parcial de la línia 1 de metro, que tants maldecaps ha portat darrerament, va redreçant la seva imatge. La proximitat del mes d’agost ha permès el replantejament del bus especial amb un servei directe entre Clot i Fondo, enlloc del servei parcial de Clot a Fabra i Puig i d’Onze de Setembre a Fondo, tal i com es va saber la setmana passada i ja va informar Andreuenc.
Al setembre s’espera que aquest sacrifici puntual, tot i força prolongat, es vegi compensat amb un seguit de millores que, encara que en gran part no siguin observables a simple vista, sí que puguin ser valorades a nivell tècnic per assolir una major eficiència de funcionament i perfeccionar les mesures de seguretat.
Fotografia: Un tren de rodalies a l’estació de La Sagrera-Meridiana | Bernat Borràs