Transports Metropolitans de Barcelona calcula que cada dia hi ha al voltant de dues accions vandàliques perpetrades per grafiters al metro de Barcelona. Una situació insostenible, i més tenint en compte que actuen de manera violenta en grups organitzats. Uns actes incívics –sovint també delictius– que ni tan sols respecten el patrimoni històric, com ha succeït recentment a les cotxeres del Triangle Ferroviari.
Dies enrere un grup de grafiters es va colar a les cotxeres situades al districte de Sant Andreu i van pintar els tres cotxes d’un comboi de metro gairebé centenari. Es tracta d’un tren de la sèrie 300, amb la que es va inaugurar la xarxa de metro l’any 1924 i que va estar en circulació fins el 12 de març de 1988, un cop es va completar el desplegament de la sèrie 3000 iniciat l’any 1986.
El pitjor de tot és que, segons afirmen els sindicats del metro, el comboi difícilment podrà ser restaurat, perquè primer caldria retirar-ne l’amiant, present gairebé a tots els elements del tren afectat. Així doncs, es tractaria d’un acte vandàlic amb nefastes conseqüències per al patrimoni històric de Transports Metropolitans de Barcelona.
Fonts sindicals també denuncien que no és la primera vegada que grups de grafiters es colen a les cotxeres del Triangle Ferroviari. Ho fan despenjant-se per les tanques que protegeixen les vies o pels túnels, seguint el traçat de les vies del metro. Una situació que no és única de les instal·lacions del Bon Pastor, sinó que passa de manera generalitzada a tota la xarxa de metro, amb una escalada en els últims anys.
Fotografia: Estat en què ha quedat el comboi de metro gairebé centenari | Betevé