En els darrers dies han aparegut a les xarxes socials noves queixes de diversos veïns i veïnes de Sant Andreu, principalment del carrer de Josep Soldevilla, en relació al soroll nocturn. Si no en tenien prou amb l’impacte acústic dels treballs nocturns de les obres de l’estació d’AVE de la Sagrera, recentment ha aparegut un altre problema que els fa encara més complicat poder descansar correctament per la nit.
Es tracta dels treballs nocturns que es fan a les cotxeres d’aubotusos de TMB situades al Triangle Ferroviari. Són diverses operacions de manteniment que es fan a la zona exterior i de nit, tal i com denuncia l’Associació Veïnal Sant Andreu Sud. La seva portaveu, Cristina Galán, en declaracions a Betevé assegura que “fan actuacions al seu pati que són molt sorolloses i molestes per al descans veïnal”.
Contaminació lumínica, i acústica (motors, rentacotxes…) de la cotxera del triangle ferroviari. 00:39h. pic.twitter.com/hNuSJi0ftH
— AV Sant Andreu Sud (@AVSantAndreuSud) 24 de juliol de 2018
Des de la pròpia associació han publicat a Twitter lectures de sonòmetre que mostren valors de fins a 71 decibels gairebé a les 3 de la matinada. Per aquest motiu asseguren que “caldria que el govern municipal instés Transports Metropolitans de Barcelona a fer els treballs nocturns només a la part interior de les cotxeres, de manera que el pati només s’utilitzi per aparcar”.
En canvi, des de TMB asseguren que “l’espai exterior només s’utilitza per al tren de rentat i com a aparcament”. Des de l’operador de transport públic són conscients de les molèsties que ocasionen les operacions de rentat dels autobusos, però recorden que “són tasques de manteniment necessàries que només es poden fer de nit”, ja que es fan quan els autobusos tornen a les cotxeres i no estan en servei.
Fotografia: Autobusos a la part exterior de les cotxeres del Triangle Ferroviari | TMB