Després de 10 anys en barracons –que acabaran sent almenys 12– l’edifici definitiu de l’Escola La Maquinista està més a prop. Així doncs, després de successius endarreriments als quals es va sumar un avantprojecte fallit, el nou projecte comença a prendre forma i ha comptat amb la participació del claustre i les famílies en el seu disseny, amb l’objectiu d’adaptar les instal·lacions al projecte educatiu del centre.
L’escola definitiva s’ubicarà on actualment hi ha els antics barracons, motiu pel qual l’escola provisional s’ha de traslladar a uns nous mòduls prefabricats situats a l’altra banda de les vies del tren –que actualment estan en construcció– per deixar lliure el solar on s’ha d’aixecar l’edifici definitiu. Tot i els nous endarreriments que s’han patit darrerament, que han afectat també al procés de construcció dels nous mòduls provisionals, a hores d’ara la previsió continua sent que l’escola definitiva s’inauguri el setembre de l’any 2020.
L’edifici definitiu estarà format per dos blocs, un de principal per a les aules d’educació infantil i primària i un de secundari destinat a altres espais com el gimnàs, el menjador, la cuina i l’administració del centre. A l’edifici principal s’ubicaran les aules d’educació infantil a la planta baixa, mentre que les de primària se situaran a les dues plantes superiors. L’escola també comptarà amb una pista poliesportiva, a la coberta de l’edifici secundari. A més, tots dos edificis estaran connectats entre si per una passarel·la.
Pel que fa al calendari, l’inici de les obres de construcció de l’escola definitiva està previst que sigui entre el primer i el segon trimestre de l’any 2019 i des del Consorci d’Educació de Barcelona asseguren que l’edifici s’inaugurarà abans de l’inici del curs 2020-2021. Per la seva banda, les famílies dels alumnes no abaixen la guàrdia, tot i que reconeixen que ara tenen més confiança que anteriorment en els terminis establerts.
Fotografia: Recreació de l’edifici definitiu de l’escola | Consorci d’Educació de Barcelona