Avui comencen a funcionar tres noves línies de la nova xarxa de bus de Tansports Metropolitans de Barcelona. Concretament es posen en marxa una línia diagonal (D50) i dues de verticals (V9 i V33). De manera coordinada i simultània es durà a terme una reorganització del servei d’autobús en l’àmbit de Sant Adrià de Besòs que comporta la creació de la línia urbana B21 i la modificació de la B23, totes dues de l’operador Tusgsal.
La V33 és la que més afecta al districte de Sant Andreu ja que el seu recorregut connecta Sant Coloma de Gramenet, Sant Andreu de Palomar, el Bon Pastor i Sant Adrià de Besós. Entre Santa Coloma i la Gran Via segueix el traçat de la 42, mentre que la part baixa coincideix força amb la 143 i té l’origen al campus de la UPC, on enllaça amb l’H16. El recorregut de la nova línia té una longitud de 17,6 km i serà operat per vehicles estàndard amb una freqüència en feiners de 8 minuts (de 7:00 a 21:00 hores).
Des del passat dilluns, 107 informadors s’han desplegat a parades, autobusos i intercanviadors i en equipaments clau dels barris com hospitals, centres d’atenció primària, casals de la gent gran i equipaments escolars per tal d’orientar als ciutadans. En total cobreixen 397 parades de bus i està previst que realitzin un total de 6.268 hores d’atenció als usuaris. Durant el mes de setembre els informadors es tornaran a desplegar a les zones escolars de l’àmbit d’influència de les noves línies per reforçar la informació, coincidint amb l’inici de curs.
Amb la implantació d’aquestes tres noves línies, l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) encaren aquest any l’acabament de la implantació de la nova xarxa de bus i de la configuració de la resta de les línies d’autobusos de la ciutat. Al llarg de la tardor finalitzarà aquest llarg procés amb la posada en funcionament de les 5 darreres línies.
En paral·lel a la implantació de les noves línies, l’Ajuntament de Barcelona ha executat les obres d’infraestructura necessàries per a l’adaptació de la ciutat a la nova configuració viària que implica la Nova Xarxa de Bus, amb actuacions per millorar la mobilitat, l’eficiència de les noves línies i les condicions d’accessibilitat a aquesta xarxa. Les intervencions han consistit en actuacions de nous carrils bus, actuacions de millora de la prioritat semafòrica i de la senyalització i actuacions de millora de l’espai públic i de l’accessibilitat a la nova xarxa.
Fotografia: Autobusos de Barcelona estacionats en una cotxera | TMB