Un nou informe de l’Agència de Salut Pública de Barcelona ha confirmat la relació entre la contaminació i els ingressos hospitalaris i conclou que cada any unes 1.500 hospitalitzacions es relacionen directament amb el nivell de contaminació
L’informe ha analitzat les dades des del 1996 fins al 2016 i demostra que cada any s’evitarien morts si es complissin amb els límits de contaminació recomanats per l’OMS.
Per tal de millorar la qualitat de l’aire, a partir de desembre si es declara un episodi de contaminació ambiental per diòxid de nitrogen (NO2) es restringirà la circulació a la zona de baixes emissions dels vehicles que no disposin d’etiqueta ambiental de la DGT.
No hi podran circular els turismes de benzina anteriors al 2000 i els dièsel anteriors al 2006, i les furgonetes matriculades abans de l’1 d’octubre de 1994.
Com afectarà Sant Andreu?
La zona metropolitana delimitada per les Rondes passarà a ser Zona de Baixes Emissions (ZBE); és a dir, una zona completament restringida al pas de vehicles altament contaminants. A més, es valorarà la creació de zones de protecció en els diferents districtes que tinguin un índex més elevat de pol·lució.
Segons sembla, Sant Andreu passaria a formar part d’aquesta gran Zona de Baixes Emissions i que per tant també veuria afectat el tràfic de vehicles contaminants. Una altra proposta que també contribuiria a reduir la contaminació del districte i de la ciutat seria la remodelació de l’Avinguda Meridiana, tot i que encara no s’ha concretat quina de les quatre opcions proposades pel consistori es durà a terme, l’escenari preferit per l’Ajuntament és la reducció d’un carril per banda.
Fotografia: Trànsit a l’avinguda Meridiana| Adrià Costa