Utilitzar el transport públic el 2018 serà més barat que ara. El grup municipal Ciutadans ha proposat una reducció del preu de les tarifes del transport públic pel pròxim any. La proposta ha estat aprovada aquest dijous amb els vots a favor del GM Demòcrata, Cs, el PP i un regidor no adscrit. Només ha votat en contra la CUP i s’han abstingut Barcelona en Comú, el PSC i ERC.
La mesura impulsada per Ciutadans se centrarà en la reducció de les tarifes especialment dels trajectes més llargs, és a dir, dels que inclouen més d’una zona tarifària. Des del grup municipal que lidera Carina Mejías, es considera que aquest abaratiment contribuirà a un major ús del transport públic que, al seu torn, reduirà el col·lapse de trànsit i els nivells de contaminació. Per Sant Andreu hi passa l’avinguda Meridiana, una de les vies amb més trànsit de tota la ciutat i, per tant, objectiu per reduir-ne el nombre de vehicles.
Ciutadans també ha demanat a l’actual govern dels comuns l‘impuls de mesures per captar usuaris a les zones en les quals es reduirà el preu de les tarifes de transport públic. Al llarg del mandat de Barcelona en Comú ja s’han iniciat diferents campanyes per incentivar l’ús del transport públic i reduir l’ús dels vehicles privats com els “Dies sense cotxes” o bé prohibir la circulació d’alguns vehicles en dies contaminants.
Tanmateix, el conseller de Ciutadans, Santiago Alonso, també ha remarcat que qualsevol rebaixa de tarifes s’ha de fer “de forma responsable” perquè significa una reducció d’ingressos. “Som conscients que les finances del transport públic són molt complexes i hem de garantir la sostenibilitat econòmica del sistema”, ha afegit Alonso.
Fotografia: LV