El robatori de cocaïna no va ser l’únic motiu del tiroteig entre persones d’origen dominicà de principis del 2017 a l’avinguda Meridiana. TV3 ha contactat amb un extraficant de drogues, també dominicà, que assegura que els motius dels crims que s’han produït són “les partides de droga i casos personals dels grups implicats”.
L’assassinat d’un home de 32 anys d’origen dominicà a la Meridiana en rebre un tret al cap va ser el primer dels crims del 2017. L’han seguit dos més que s’han produït a l’àrea metropolitana de Barcelona. Gairebé tres mesos després, el 28 de març, va aparèixer una altra víctima a Sant Joan Despí que també havia rebut un tret al cap. Els dos últims assassinats es van produir fa gairebé un mes a El Prat del Llobregat.
L’afusellament de les víctimes no és casualitat. Els crims es caracteritzen per execucions a sang freda i apuntant directament al cap. Els autors, però, no són els mateixos implicats, sinó que es “contracten a sicaris perquè matin a l’objectiu i marxin”. Els Mossos d’Esquadra tenen un dispositiu desplegat per trobar l’autor dels fets. Uns sicaris, però, que després de cometre el crim, marxen del país rapidament.
L’extraficant de drogues assegura que es tracta de “colles d’amics que es dediquen a la delinqüència i el tràfic de drogues”. Les venjances personals se salden “amb la mort, és la manera de pagar”.
Fotografia: Agents policials analitzant el lloc dels fets del tiroteig | Catalunya Diari