· La reforma cobrirà el 65% de la ciutat i arribarà al 95% de la població
L’Ajuntament de Barcelona ha presentat una proposta per la nova xarxa d’autobusos, que es durà a terme durant la tardor de 2017 i la del 2018. El projecte es debatrà en un conjunt de sessions informatives on els veïns podran opinar i debatre.
La remodelació de la xarxa d’autobusos preveu la implantació de dotze línies noves. Tres d’elles –la V31, V25 i D50– tindrien parada a diferents barris del districte de Sant Andreu. Durant els pròxims dos mesos el projecte s’explicarà a tots els districtes de la ciutat mitjançant sessions informatives, on els veïns podran aportar les seves opinions i propostes que serviran per tancar la proposta definitiva.
Pel que fa a les línies del districte, tant la V31 com la V25 travessen Barcelona de Nord a Sud. La primera és entre Mar Bella i la Trinitat Vella i el recorregut comença a Bar de Roda, passant pel carrer Llull, rambla. Prim, pont del Treball Digne, carrer Berenguer de Palou, carrer Segre, passeig Torras i Bages fins a arribar a Trinitat Vella.
La V25 farà el seu recorregut de Poblenou a Horta. Començarà al carrer Llacuna, passarà per Avinguda Meridiana, carrer Trinxant, passeig Maragall, carrer Tajo, avinguda Estatut, carretera de Cerdanyola i Cementiri d’Horta.
La D50 travessaria Barcelona en diagonal, des de Ciutat Meridiana fins a Plaça Catalunya. Travessarà l’avinguda Vallbona, via Júlia, passeig Verdum, carrer Doctor Pi i Molist, avinguda de Borbó, passeig Maragall, carrer de Sant Antoni Maria Claret, carrer Dos de Maig, carrer Mallorca, passeig de Sant Joan, ronda Sant Pere i Plaça Catalunya.
Amb aquesta nova xarxa s’espera millorar la cobertura d’autobusos a la ciutat i arribaria a un 65% de la superfície de Barcelona. A més, reduirà els temps d’espera i de viatge i s’ incrementarà la freqüència de pas els dies feiners, que serà de 5 a 8 minuts. Tot i les millores, ja hi ha contraris a la remodelació, com els veïns del Congrés-Indians, que reclamen que no s’elimini la línia 20 d’autobusos.
Fotografia: Autobús de Barcelona | TMB