· Les jornades van comptar amb l’assistència d’Ada Colau, que va parlar sobre innovació a la ciutat de Barcelona
L’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va participar en les jornades de ‘Barcelona ciutat de la innovació’ que van tenir lloc ahir a la seu de la Fundació del Museu Historicosocial de la Maquinista terrestre i marítima i de Macosa. Colau va parlar sobre els diferents tipus d’innovació a la ciutat, posant especial èmfasi en el factor social.
“La innovació està només associada a la tecnologia però és molt més que això” va assegurar Colau i va posar com a exemple alguns canvis que estan tenint lloc a Sant Andreu, com el model educatiu d’Escola Nova 21 o el Pla de Barris de Barcelona. L’alcaldessa va afegir que “aquesta innovació ens ha de servir per fer front als nostres principals reptes com la desigualtat, necessitem un canvi de model i anar cap a un de més just” fent referència a l’últim informe sobre la renda a Barcelona.
També va defensar una descentralització del turisme, que consistiria a derivar-lo del centre a altres zones de la ciutat i que afectaria directament a Sant Andreu, ja que entre aquest i Nou Barris sorgirien 1.050 nous allotjaments turístics.
Segons Colau, el turisme és una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, que genera riquesa però també desigualtat. Va aprofitar les jornades per defensar una diversificació de l’economia i la seva expansió cap a altres factors. “Cal fomentar altres sectors com el comerç de proximitat, que es veu greument afectat per centres comercials com el de La Maquinista”.
Fotografia: Jornades sobre innovació a Barcelona | Andreuenc