Aquesta tarda els veïns del carrer Joan Torras han patit un lleu ensurt quan, al voltant de les 6 de la tarda, una dotació dels bombers ha tallat el tram entre el passeig de Torras i Bages i el carrer del Cinca per un incendi. Un veí del mateix carrer, Joan Esteve, ha posat en coneixement dels fets a Andreuenc, informant de manera detallada de tot el que ha succeït.
A mitja tarda, el propietari del restaurant Arts –situat a la cantonada del carrer de Joan Torras i la plaça del Sot dels Paletes– ha començat a sentir olor a cremat i poc després, un cop ja dins de la cuina, ha vist sortir fum pels aparells de ventilació interns. Al poc, una flamarada apareixia per la campana extractora de la cuina i tot seguit un fum negre ha començat a ocupar tota la cuina. Davant d’aquesta situació, ràpidament han desallotjat els clients que hi havia en aquell moment al local i han trucat als bombers, que als pocs minuts s’han personat allà.
Una dotació dels bombers, una ambulància i una patrulla de la Guàrdia Urbana han començat a desplegar-se pels voltants del restaurant tallant el trànsit del carrer de Joan Torras i intentant controlar la situació el més aviat possible. Però el foc no venia del restaurant sinó que s’ha produït a l’edifici del costat, on el motor d’un dels ascensors del pàrquing de la finca ha començat a cremar-se sol.
El foc s’ha estès al sistema elèctric del mateix així com també ha cremat els hidràulics de l’ascensor fet que ha provocat una gran fumera negra. El foc ha anat per la ventilació interna de l’edifici i d’aquesta manera ha arribat fins la cuina del restaurant, fet que ha provocat que la gran fumera sortís pel propi local.
Els bombers han apagat ràpidament el foc i la situació ha quedat controlada. Després de trobar la causa del foc, la companyia d’ascensors Orona ha enviat ràpidament un dels seus equips tècnics per analitzar les causes de l’incendi. Poc abans de les 8 del vespre la situació ha tornat a la normalitat, però molts veïns encara estaven pel carrer mirant i comentant el fet que ha espantat a més d’un veí.
Fotografia: Carrer de Joan Torras aquesta tarda | Joan Esteve