Adif Alta Velocitat ha adjudicat a la consultora Euroestudios el contracte de serveis d’assistència tècnica i consultoria per redactar el projecte d’arquitectura i instal·lacions de la nova estació de la Sagrera. El contracte s’ha concedit per un valor de 1.549.119 euros i el temps estimat d’execució serà de quinze mesos.
Aquesta decisió s’ha produït després que el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals hagi desestimat “pràcticament la totalitat de les pretensions” que havia fet el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya fa uns mesos. El col·legi considerava que el projecte no garantia la qualitat arquitectònica necessària – perquè no s’incloïa un interès cultural i un respecte amb el paisatge urbà – i havia aconseguit suspendre cautelarment el procés de contractació a través d’una impugnació.
Després d’aquest temps, però, el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals ha aixecat la suspensió del procés de contractació, sense tenir en compte al Col·legi d’Arquitectes català.
Adif ha exposat que la resolució d’aquest tribunal només anul·lava un apartat de les clàusules de solvència econòmica inclòs al plec inicial de condicions; aquell que exigia l’existència d’una assegurança de riscos professionals a l’empresa contractista, per un import equivalent al 75% del pressupost de licitació. D’aquesta manera, Adif Alta Velocitat ha comunicat que ha elaborat un nou plec de condicions sense aquest requisit, però mantenint tota la resta de condicions.
El nou concurs ha donat com a guanyadora la candidatura de l’empresa Euroestudios, especialitzada en enginyeria civil i l’edificació. Una companyia que durant els propers quinze mesos s’encarregarà dissenyarà el projecte de la nova estació de la Sagrera. Per fer-ho, prendrà com a base les necessitats funcionals dels estudis i programes finals, preveient el disseny dels aparcaments, les andanes, les instal·lacions ferroviàries, les zones comercials, el mobiliari i la senyalització, entre d’altres.
Fotografia: L’adjudicació del projecte obre la porta a reactivar les obres de l’estació de la Sagrera | Wikimedia Commons