Aquest dissabte 17 d’octubre la premsa generalista escrita i altres mitjans digitals i radiofònics s’han fet ressò de l’estat de les obres ferroviàries al seu pas per La Sagrera. En primer lloc, tots han deixat ben clar que són afectacions i progressos en el pas dels trens de les diverses línies i que, tot i seguir les obres el seu ritme, ni acabarà el martiri per als usuaris de rodalies, ni l’esperada estació de La Sagrera deixa de ser una esperança remota.
De moment, i sota el Pont de Calatrava és va treballant a bon ritme i desprès d’un tall preparatori en el pont de la Puríssima, està previst que a partir del dia 9 de desembre els trens de la línia R1, que van cap a la costa i Mataró, començaran a passar per l’interior del que en el seu dia serà la futura estació de La Sagrera. Allà hauran d’aturar-se quan existeixi la seva andana, connexió a la qual només li calen cinquanta metres per la part del carrer Prim i una xifra semblant per el Pont de Calatrava, amb la dificultat tècnica de cert desnivell que haurà de solucionar-se en els quatre dies de tall.
També en els dies del tall s’estudiaran les mesures d’evacuació i seguretat, tot plegat, segons les diverses informacions, en especial de La Vanguardia, podia efectuar-se gairebé un mes abans, però el fet de que sigui una línia molt densa, que arriba a transportar els setanta mil passatgers diaris, ha fet retardar la connexió a uns dies de pont amb la voluntat d’afectar el mínim als usuaris.
Continuarà més endavant amb la Línia R2, cap a Granollers i Maçanet, però amb el mateix resultat, els trens continuaran passant de llarg per la futura estació, sense data d’acabament.
Mentrestant, podrem veure els resultats de prop amb una simple tarjeta de transport públic d’una zona anant al Clot en bus a buscar el tren, pujar al tren per viatjar al futur i tornar en metro des de Badalona, tot a un preu irrisori, fruint dels tres transbordaments que podem fer en menys d’una hora i quart. Per cert, per als viatges en rodalies no val la tarjeta rosa de jubilat.
Fotografia: aspecte de l’andana de la futura estació de La Sagrera | Barcelonasagrera.com