El Sant Andreu ha empatat un a un de forma inexplicable amb el Cerdanyola en un partit on els quadribarrats han tingut un control absolut del joc i les ocasions i en el qual els visitants han igualat el marcador, al minut 89, en el segon xut a porta que han fet en tot el partit. Immediatament després, al terreny de joc i a la grada, s’ha passat de l’èxtasi a la indignació quan l’àrbitre ha anul·lat un gol de Llamas per falta prèvia en el salt del capità andreuenc, que suposava el 2-1.
Injustícia, mala sort o ambdues alhora. Aquesta és la sensació amb la qual la parròquia andreuenca ha marxat del Narcís Sala després de veure com la victòria s’ha escapat in extremis. Després de la imatge regular que va donar l’equip a Figueres, era obligatori tornar a les bones sensacions i fer-ho, a més, amb un triomf a casa. De fet, això ha fet el conjunt quadribarrat fins al minut 89. Intractable en atac i impenetrable en defensa, el Sant Andreu ha lluït a la gespa el seu millor registre, tot i només aconseguir un gol. Tanmateix, després de remar a favor durant tot el matx, el triomf s’ha escapat al darrer minut del temps reglamentari per un desajust defensiu en una centrada a l’àrea dels verds.
Com era d’esperar, els andreuencs s’han trobat amb un Cerdanyola que ha fet gala de l’estil tan curat i treballat que fa anys que dissenya el seu tècnic, Toni Carrillo. Un joc basat en la solidesa defensiva que tant destaca a l’equip vallesà i que, en aquest inici de lliga, els ha permès encaixar només dos gols. La primera part ha anticipat que el partit no comptaria amb massa gols. Un bloc vallesà molt compacte ha impedit al Sant Andreu trobar espais per dins i, a causa d’això, l’equip andreuenc s’ha vist empentat a jugar per fora i, des d’allà, crear perill.
Juanan, que en principi era suplent, ha acabat entrant en l’onze inicial a causa d’una lesió de darrera hora de David Serrano i ha sigut, sens dubte, l’home del partit. Tant ell com Josu han jugat a perfil canviat i han sigut un autèntic malson per la defensa vallesana amb les seves internades des de fora cap endins. Juanan ha mostrat la seva millor versió amb un desequilibri i una verticalitat que ha permès fer trontollar en diverses ocasions l’entramat defensiu muntat pel Cerdanyola. Tant Llamas, que ha tornat a quallar un excel·lent partit fent-se amo i senyor de tot el carril dret, com Roger Escoruela, que ha fet el seu debut com a quadribarrat, han aprofitat la tendència a anar cap a dins dels dos extrems per tenir tota una autopista pels laterals.
La primera ocasió clara del partit ha arribat al minut 16, quan Ferran Brugué ha rebut una passada d’esperó d’Elhadji que li ha permès encarar porteria. Malgrat la bona conducció del jove davanter, el seu xut des de dins l’àrea ha estat tapat per un defensa vallesà. Alcover, que va marcar un espectacular gol de falta a Figueres, ha tingut l’oportunitat de repetir-ho en quatre ocasions en què el Sant Andreu ha rebut una falta a la zona de la frontal. Tanmateix, sigui perquè han marxat desviats o perquè Briones, el porter del Cerdanyola, els ha aturat, els seus xuts no han fructificat. Acostumat a una faceta de centrador, Juanan ha desenvolupat el seu joc molt més per dins i, d’aquesta manera, ha provat de sorprendre Briones des de fora l’àrea amb un xut potent al minut 38. El porter vallesà, però, ha estat atent per refusar-lo.
En la represa, el Sant Andreu ha tornat a demostrar que, quan marxa amb empat a zero al descans, té certa facilitat en sortir a mossegar i marcar el primer gol. Quan només s’havien disputat sis minuts, al 51, Juanan ha tornat a desequilibrar des de l’esquerra i amb una gran combinació amb Ferran Brugué ha estat a punt de cantar gol de nou, però la defensa rival ho ha impedit rebutjant la pilota a córner. Precisament en la jugada immediata, Alcover ha servit des de la cantonada al segon pal perquè arribés Carroza, que s’ha elevat per damunt de tothom i ha obert la llauna. A partir de l’avantatge en el marcador, el Sant Andreu ha continuat dominant de la mateixa manera que ho ha fet mentre empatava i ha seguit amenaçant contínuament la porteria de Briones.
Enmig de la sangria andreuenca, el Cerdanyola ha vist com l’assistent anul·lava un gol per fora de joc d’un jugador que havia arribat sol al segon pal en la sortida d’un tir lliure lateral. Al minut 62, Azparren ha mogut la banqueta i ha decidit donar entrada a Ramón Terrats, que ha efectuat el seu debut en competició oficial situant-se al mig del camp. El jove procedent de la Damm ha aportat múscul a la medul·lar per tal d’aturar algun contracop del rival. Al minut 72, Llamas ha filtrat una passada a Josu, que ha controlat sol dins l’àrea i amb un xut potent ha enviat la pilota al travesser.
El Cerdanyola ha continuat defensant-se com ha pogut per evitar un segon gol andreuenc i ha esperat al minut 89 per silenciar el Narcís Sala. Fins aquell moment, només el davanter Cano havia xutat a porta. En una falta lateral els locals han patit un desajust en el marcatge i han permès que Manso arribés sol al segon pal per rematar de cap i batre Segovia. Un càstig massa dur pels d’Azparren, ja que han estat molt disciplinats en tasques defensives i, fins aquella jugada, no havien concedit gairebé res.
Immediatament després del gol del Cerdanyola s’han afegit quatre minuts. Els quadribarrats han decidit començar a penjar pilotes a l’àrea amb l’objectiu que Elhadji les aprofités. Al minut 93, en la sortida d’un córner, Llamas s’ha elevat entrant des de segona línia al segon pal per rematar de cap i enfonsar la pilota a la xarxa. El record de Felipe a Sants revivia i l’èxtasi s’ha desfermat al Narcís Sala. Així i tot, l’alegria ha durat uns pocs segons, ja que l’àrbitre ha considerat que el capità andreuenc ha comès falta sobre un rival en el salt i ha assenyalat la infracció mentre tothom pensava que havia concedit el gol.
Un desenllaç molt dolorós pels andreuencs, que han dominat totes les facetes del joc i han vist que la sort ha tornat a estar en la seva contra. Aquest empat enfonsa totalment la intenció amb la qual el Sant Andreu va afrontar la setmana de tres partits, ja que volia aconseguir 12 punts. Dos empats consecutius i la victòria enfront del Vilassar provoquen acabar amb només cinc punts i situar-se en desena posició, tot i que la classificació encara roman molt justa i les places de promoció estan a un sol punt.
En la propera jornada el Sant Andreu visitarà el Camp de l’Energia per viure el primer derbi de la temporada enfront del Sants.
Fotografia: Un instant del partit entre andreuencs i vallesans | Judit Andreu