El Sant Andreu ha tancat aquest cap de setmana la seva primera participació en una fase final europea amb una derrota per 11-15 contra el Kinef Kirishi rus, l’amfitrió, en el partit per al tercer i el quart llocs de la final a quatre de la copa LEN. Amb aquest resultat les andreuenques finalitzen com a quartes de la Copa LEN, la segona màxima competició continental, el que les situa en el vuitè lloc del rànquing europeu.
L’equip entrenat per Javi Aznar ha vist pràcticament hipotecat el partit després d’una sortida fulgurant de les amfitriones, que al final del primer quart ja tenien el duel molt ben encarrilat(0-5) i que a la mitja part dominaven per un significatiu 2-9.
Les andreuenques no han pogut aturar l’allau de joc de boia i de contraatac de les locals i s’han ennuegat en atac. En definitiva, en el primer temps el Sant Andreu ha pagat el plats trencats d’un Kinef Kirishi enrabiat, que aspirava a jugar la final. La dinàmica, però, ha variat sensiblement a partir de llavors.
En el tercer quart, l’equip de Javi Aznar ha millorat en atac, ha ajustat el seu sistema defensiu i ha aconseguit empatar el parcial (4-4). En el darrer quart, a més, el conjunt andreuenc ha completat una gran reacció imposant-se per 5-2. El Sant Andreu, paradigma de l’orgull i l’esforç, s’ha acostat a només tres gols (11-14). La màxima golejadora del Sant Andreu ha estat l’holandesa Maartje Keuning (5).
Fotografia: Maartje Keuning, en una acció del partit | Kinef Kirishi