De pel·lícula. Ni els pronòstics més optimistes feien preveure una jornada tan rodona per als interessos del Sant Andreu. Després d’endur-se els tres punts a domicili enfront de la Fundació Esportiva Grama, juntament amb les ensopegades del Terrassa, de l’Horta i de l’Europa, el conjunt quadribarrat passa a dependre d’ell mateix per classificar-se per les places que donen accés a la fase d’ascens a la Segona Divisió B. A més, els andreuencs encaren el repte amb un estat de forma envejable doncs, amb aquesta, encadenen cinc victòries consecutives en la competició domèstica.
Els aficionats tot just s’estaven acomodant als seus seients del Nou Municipal de Santa Coloma quan ha saltat la sorpresa: Ton Alcover era a la convocatòria i estaria a la banqueta. No acabaria ingressant però tindria un paper destacat.
Ha estat un partit plàcid per als visitants, que des de l’inici han acceptat el paper de protagonistes. Amb Kuku i Josu en punta, i Felipe Sá, Ferran i Sergi guardant-los les esquenes, han imprès un ritme frenètic tant en atac com en defensa. La pressió alta i les sortides ràpides en transicions ofensives han estat la tònica dominant al primer temps i la defensa colomenca, en moltes ocasions fràgil i poc expeditiva, s’ha vist molt superada.
Les primeres ocasions han estat repartides a les dues porteries. Buba i Cristóbal han estat els homes més perillosos dels locals, però s’han trobat amb un Segovia incommensurable que ha salvat sota pals en un parell d’ocasions. Per part dels de Sant Andreu de Palomar, han estat Kuku, a la sortida d’una falta frontal, i Josu, amb una finalització mossegada per concloure un bon contraatac, qui han protagonitzat les primeres aproximacions a la porteria de Toni Teixeira, ambdues aturades.
Finalment, ha estat al minut 35 quan Ferran i Kuku han decidit donar per finalitzat el període de tanteig i passar a l’acció. El jove extrem, fent gala de la seva gran capacitat per desbordar, s’ha endinsat a l’àrea i ha regalat una centrada al segon pal a un Kuku sorprenentment sol que només l’ha hagut d’empènyer des de la mateixa línia de gol.
I quan amb prou feines els Desperdicis i la resta d’aficionats quadribarrats desplaçats havien acabat de celebrar la primera diana, ha arribat la segona al 39. Ha recuperat molt bé Kuku en camp propi i ha iniciat el contracop amb un desplaçament llarg pel mateix Ferran. A partir d’aquí, jugada calcada a l’anterior, tot i que per l’altre flanc. La perla andreuenca ha arribat a línia de fons i el davanter de Calella ha tornat a definir de cap a paler.
Així doncs, els vint-i-dos protagonistes han enfilat camí de vestidors amb un 0 a 2 a l’electrònic i amb la sensació d’haver viscut una primera meitat desigualada. No tant pel que fa a les ocasions de gol sinó més aviat pel que respecta al domini del joc i a la definició d’aquestes.
A la represa, els homes de Toni Romero han sortit amb una marxa més que els d’Azparren i els han posat contra les cordes. El davanter local Buba ha estat l’artífex de les ocasions de més perill. Primerament amb un u contra u que Segovia ha aturat miraculosament amb el peu i, als pocs instants, amb un xut proper que el mateix porter s’ha encarregat de blocar. Si bé, el gol és l’essència del futbol i quan es perdona, és molt probable que s’acabi pagant car –només cal fer memòria per recordar l’inici de temporada del Sant Andreu–.
I així ha estat. Carlos, que havia substituït a Kuku, ha fet pujar el 0 a 3 al marcador al minut 76. David López ha filtrat una molt bona passada llarga en profunditat per Josu que, ja dins l’àrea, l’ha deixat pel davanter recentment ingressat perquè superés a Toni amb una potent rematada de cap.
El triomf deixa el Sant Andreu a dos punts de la quarta plaça, això sí, amb un partit menys que el Terrassa. La setmana vinent el conjunt andreuenc rebrà un altre rival de la zona baixa, l’Ascó, contra qui intentarà eixamplar el seguit de victòries a sis.
Fotografia: Una acció del partit disputat a Santa Coloma | Pedro González