El Sant Andreu visitarà aquest divendres l’Ascó per disputar una desena jornada que pels andreuencs s’ha avançat dos dies, per tal de poder preparar millor el compromís de la Copa del Rei contra el Calahorra. Després de no trobar la senda de la victòria lluny del Narcís Sala contra el Granollers però amb la moral del triomf aconseguit enfront la Fundació Grama, els de Mikel Azparren confien a sumar els tres punts contra un rival que no ha començat de la millor manera en comparació amb les darreres temporades.
L’Ascó, aquest any dirigit per Leo López Jiménez, es troba a la setzena posició a la Lliga amb només vuit punts i únicament ha sumat dues victòries en nou jornades. A més, acumula ja quatre jornades sense marcar. Per tant és més a prop de la zona de descens que de la de promoció d’ascens, com altres anys sovint estava. L’equip està trobant a faltar homes claus en anys anteriors com Cheikh o Sergi Moreno, que aportaven molts gols, o els migcampistes Guiu o Héctor, que van causar baixa a l’estiu, i també el fet d’haver jugat la majoria dels partits fora de casa per obres a l’estadi. De fet, el duel contra el Sant Andreu servirà per estrenà el nou terreny de joc híbrid del Municipal d’Ascó.
Per la seva banda, els homes de Mikel Azparren sembla que comencen a recuperar el ritme de la temporada passada. Amb els últims dos partits l’equip ha aconseguit mantenir la porteria a zero, però encara ha de millorar l’única pega que se li pot posar en aquest inici de temporada: el rendiment fora de casa. El conjunt quadribarrat s’ha trobat les seves úniques dues derrotes lluny del Narcís Sala. Per tant aquesta sortida torna a ser una bona prova per demostrar la seva fortalesa fora, tot i haver empatat en el darrer desplaçament contra el Granollers.
Per afrontar el duel, Azparren segueix sense poder comptar amb els lesionats Óscar i Víctor. S’està pendent de l’estat físic d’Alcover, que per molèsties es va perdre el duel contra la Fundació Grama. Caldrà veure, a més, si el tècnic navarrès opta per introduir rotacions pensant en el duel de la Copa del Rei contra el Calahorra, on hi haurà en joc no només el prestigi esportiu que suposaria arribar a setzens sinó també la important injecció económica que representaría creuar-se amb tot un Primera Divisió europeu.
Fotografia: Kuku i Juanan lluiten per una pilota contra la Fundació Grama | Judit Andreu