El Sant Andreu ha aconseguit superar la primera batalla i s’ha classificat per la segona ronda de la promoció d’ascens a Segona B després de derrotar a l’Antequera per la mínima, en un partit on Segovia ha estat l’autèntic protagonista. El porter ha aparegut per salvar vàries ocasions visitants, penal inexistent inclòs, quan pitjor ho passava l’equip, després de quedar-se en inferioritat numèria per una nova autoexpulsió infantil de Ton Alcover.
L’ambient al Narcís Sala ha estat el dels dies grans. El camp ha gaudit d’una entrada espectacular i més de 2.000 persones animant el Sant Andreu. I el matx no podia començar millor pels andreuencs. Josu ha obert la llauna al minut dos després de rematar de primeres una bona passada de Llamas.
A partir del gol, l’Antequera s’ha fet amb el control de la pilota, però era una possessió molt estèril, ja que pràcticament no ha disparat a porta en tota la primera meitat. Segovia només ha hagut de treballar blocant un xut de falta molt tou i desviant una centrada enverinada. Destacar la tasca defensiva de Juanan, que ha hagut de “ballar” amb Juanjo, un lateral molt ofensiu que va dur molts maldecaps a l’anada.
Tot i no controlar l’esfèric, ha sigut el Sant Andreu el que ha tingut les opcions més clares dels primers 45 minuts. En la primera, Óscar Muñoz s’ho ha pensat massa i no ha aconseguit rematar després de robar la pilota a camp contrari. Poc després, el mateix davanter no ha pogut batre a Luisma en un mà a mà.
La segona meitat ha sigut molt més frenètica. Un altre cop, el ‘9’ andreuenc ha tingut el segon a les seves botes: el seu remat amb la dreta l’han refusat el porter i el travesser, abans que botés sobre la mateixa línia de gol. Coco, que havia entrat com a revulsiu pels andalusos, ha fet volar Segovia per a desviar un xut de falta que entrava per l’escaire.
I al minut 66, al Sant Andreu se li han complicat les coses. Alcover ha estat expulsat amb vermella directa després de fer una empenta sense pilota a un jugador visitant, i els d’Azparren s’han quedat amb un home menys. I quan semblava que res podia anar pitjor, l’àrbitre ha xiulat un penal molt dubtós per una suposada falta de Noguera dins l’àrea. I un altre cop, ha aparegut. Segovia, l’heroi andreuenc, que ha fet embogir el Narcís Sala després d’aturar amb els peus la pena màxima llançada per Coco.
El partit s’ha tornat boig i hi han hagut diverses interrupcions, amb moltes picabaralles i protestes per part d’integrants dels dos equips. Fins i tot Xavi Jiménez, substitut de Mikel Azparren, sancionat, ha estat expulsat.
El mateix Segovia ha donat un bon ensurt a més d’un, ja que li ha relliscat de les mans un xut tou de Luisillo que ha estat a punt de suposar l’empat, però ha rectificat el seu error i ha aconseguit finalment blocar la pilota. Als instants finals, el meta ha fet mostra dels seus millors reflexos, desviant un cop de cap de Juanfri dins l’àrea.
Alberto ha pogut fer el segon, però Luisma ha aturat el xut. Tot i això, finalment, el Sant Andreu s’ha emportat la victòria i ha aconseguit superar la primera batalla per a tornar a la categoria de bronze. El rival en la segona eliminatòria de la promoció d’ascens serà el Castelló.
Fotografia: Segovia atura el penal llençat per Coco | A.Giménez