Jugar al Narcís Sala amb Mikel Azparren d’entrenador és sinònim de victòria segura. Contra el Granollers, el Sant Andreu ha tornat a demostrar que els partits al feu quadribarrat duren 90 minuts, més el temps d’afegit, i que l’esperit de remuntada ja és un tret característic d’aquest equip. Santolalla, al minut 92, i Arjona han donat la volta a un marcador que s’havia complicat amb el gol de Cano a la primera meitat (2-1). Els vallesans haurien pogut marxar del Narcís Sala amb algun punt si no s’haguessin estavellat tres vegades amb el pal, però al futbol la sort i l’encert són factors decisius.
La temporada passada, el Sant Andreu ja va haver de remuntar el partit que va disputar contra el Granollers al Narcís Sala. Els vallesans van avançar-se al marcador amb dos gols de Cano que els quadribarrats van neutralitzar amb dues dianes de Gissi, l’última en temps de descompte. Aquest cop, però, el guió s’ha retocat. El Granollers només ha pogut posar-se per davant amb un gol del mateix Cano, fet que ha permès al Sant Andreu culminar la remuntada a la segona meitat i sumar la tercera victòria consecutiva a casa, on ha sumat 9 punts de 9 possibles.
Amb Méndez i Noguera com a parella de centrals — Carroza continuava lesionat i Azparren ha deixat a la banqueta Juanma — el Sant Andreu ha vist com el Granollers inquietava la porteria de Segovia en diverses ocasions. Al minut 10, els vallesans han estat a punt d’avançar-se després que Èric Martínez rematés tot sol una falta picada per Àlex Gil i més tard, amb un xut llunyà i enverinat de Cañadilla que repel·lia el travesser. La defensa quadribarrada no acabava de trobar-se còmode i això permetia al Granollers donar els primers ensurts de la tarda.
A poc a poc, els homes d’Azparren han anat entrant al partit i mitjançant la banda dreta de l’atac s’han aproximat a la porteria defensada per l’ex-andreuenc Iván Fuentes. L’actuació del porter vallesà ha estat providencial en una rematada de Toro al minut 29, després d’una gran jugada individual dins l’àrea. Però el camí del gol l’ha trobat el Granollers amb una rematada de cap de Cano. El davanter centre vallesà ha saltat més que Llamas i Méndez i ha donat avantatge al seu equip quan faltaven 15 minuts per arribar al descans. El Sant Andreu ha continuat buscant la porteria rival però només l’ha trobada en dues accions de córner abans de marxar als vestidors. Tocava remuntar.
Azparren ha esperonat els seus homes al descans i la imatge del conjunt andreuenc ha canviat per complet al segon temps. S’ha vist un Sant Andreu més agressiu i contundent en defensa, i amb les idees una mica més clares en atac. Fruit d’aquest pas endavant, el Granollers ha reculat i els quadribarrats han començat a crear sensació de perill. Però de moment, només era això: sensació. L’equip d’Azparren tenia el control, dominava el joc i les accions en la parcel·la ofensiva però no acabava d’estar encertat en els metres finals. Fins que al minut 66 de partit, ha aparegut Toro amb una gran jugada d’extrem per la banda dreta. El davanter ha apurat la línia de fons i ha fet una centrada rasa a la frontal de l’àrea. Luismi l’ha deixada passar arrossegant la defensa i Arjona, amb un xut potent i ras, ha ajustat la pilota a pal de la porteria de Fuentes. La història es repetia, però aquest cop amb més de 20 minuts de marge per culminar la remuntada.
El conjunt d’Albert Cámara ha encaixat el gol amb resignació però no ha abaixat els braços per complet. Amb el mateix guió, el Sant Andreu dominant la possessió i el Granollers aprofitant les badades locals per sortir al contraatac, els visitants s’han topat amb el pal i amb Noguera, que sota pals ha tret el segon gol del Granollers. A falta de cinc minuts per a la conclusió, ha arribat el canvi que ha decantat la balança. Azparren ha fet entrar Santolalla al lloc de Ton Alcover i, a més, els vallesans s’han quedat amb 10 per l’expulsió de Javi González.
En temps d’afegit ha tornat a aparèixer Toro. Des de la banda esquerra ha fet una centrada molt semblant a la del primer gol, rasa i al balcó de l’àrea, que Santolalla ha enviat al fons de la xarxa amb molta fortuna perquè la pilota ha tocat primer en dos defenses i després en Iván Fuentes, que no ha pogut fer res. El Narcís Sala embogia amb l’enèsima remuntada del seu equip en els minuts finals — no cal anar gaire lluny per trobar-ne una; en el derbi contra la Muntanyesa d’aquesta temporada — que veuria com en l’últim segon, el Granollers enviava una altra pilota el pal en un servei de cantonada.
El Sant Andreu ha sabut patir, ha estat encertat i ha sumat la tercera victòria en lliga com a local que el situa en la setena posició amb nou punts. Molt a prop de la zona de promoció, que queda a un punt, i a més des dos partits de la zona de descens, que queda a set unitats. La propera jornada serà un bon examen per comprovar si l’eficàcia de l’equip al Narcís Sala, també pot servir a domicili, al camp d’un Palamós que ha començat amb bon peu el campionat de tercera divisió.
Fotografia: Acció en defensa del Sant Andreu contra el Granollers | A.Giménez