El Sant Andreu ha vençut per 1-0 la Muntanyesa i, d’aquesta forma, accedeix a la tercera eliminatòria de la Copa Catalunya. El proper rival serà el Barça B, dirigit per Gerard López. L’equip quadribarrat ha fet valer el gol de Luismi, al cap d’11 minuts de joc, i la solidesa defensiva per endur-se la victòria.
Mikel Azparren, en la majoria dels integrants de l’onze titular, ha fet jugar aquells futbolistes que no van disputar cap minut durant la setmana en el Torneig dels Històrics o que van estar molt poc temps en el terreny de joc.
El partit ha començat amb la possessió de la pilota repartida per ambdós conjunts però, quan només s’havien disputat onze minuts, una centrada de Llamas l’ha aprofitat molt bé Luismi, mitjançant una volea, per obrir el marcador a favor del Sant Andreu. La Muntanyesa ha intentat empatar ràpidament mitjançant un xut llunyà de Toni Pérez que, però, ha sortit molt desviat.
En el minut 24, el central de la Muntanyesa Dowi, que moments abans havia substituït el lesionat Montoro, ha estat a punt de marcar-se un autogol. El porter Tato ha aconseguit, però, desviar la pilota a córner.
Els últims instants de la primera meitat han estat frenètics. Payán, jugador que la temporada passada va militar a les files del Sant Andreu, en un centre xut, quasi ha marcat gol per la Muntanyesa. Posteriorment, en una gran passada a l’espai de Toro per Jalal, el futbolista quadribarrat ha entrat dins l’àrea però el seu xut s’ha estavellat directament en el lateral de la xarxa. Per últim, quan l’àrbitre estava a punt de xiular el descans, Llamas, un punyal per la banda dreta durant tot el duel, ha assistit Makaay que amb el cap ha rematat molt desviat. S’ha arribat a la mitja part amb la victòria per la mínima del Sant Andreu.
La segona meitat ha començat sense canvis per cap dels dos equips. El ritme en els primers compassos de la segona part ha estat baix. Fins al minut 60 no hi ha hagut cap ocasió clara en les dues àrees. Jalal, al cap de 10 minuts de la represa, ha pogut arribar, a empentes i rodolons, a l’àrea rival amb la pilota controlada però el seu potent xut ha sortit fregant el travesser. Al cap d’un minut s’han produït dos canvis importants en les files del Sant Andreu. Han entrat Sekou i José, han marxat Makaay i Jalal. El davanter Sekou Gassama ha tardat només dos minuts a tenir la seva primera oportunitat cara el gol. En una centrada d’una falta lateral treta per Luismi, el jugador quadribarrat ha rematat amb el cap però la bola ha sortit per sobre la porteria.
Tot i que el Sant Andreu anava guanyant, els andreuencs han buscat el segon gol que donés la tranquilitat. Novament Sekou, en el minut 66, ha tingut una ocasió, la més clara del partit. En un córner, el davanter quadribarrat ha caçat una bola morta al punt de penal, però el seu xut ha sortit desviat per molt poc.
Quan ja només quedaven 10 minuts la Muntanyesa ha apretat a la recerca del gol de l’empat. Josua, en el 80’, ha tingut una clara rematada de cap en un córner però la bola ha sortit desviada. Quan faltava poc per arribar al límit del temps reglamentari, el central Jordi Méndez ha estat providencial en refusar una pilota morta que havia quedat dins l’àrea del Sant Andreu.
Al final l’equip de Mikel Azparren ha aconseguit defendre l’1-0, s’ha endut la victòria i l’accés a la tercera ronda de la Copa Catalunya. El rival, aquest cop, serà el Barça B, que ha superat el Cornellà per 0-2.
Fotografia: Alcover lluita una pilota entre dos rivals | Adrià Giménez