La planta de producció estava activa des de l’any 1968.
Sense que hagi transcendit públicament l’objectiu de les obres que es desenvolupen a l’interior de l’antiga planta de producció de Perfumerías Puig, sí que resulta una evidència que el comunicat de l’empresa a finals de 2022 anunciant l’abandonament d’aquesta instal·lació el 2023 s’ha complert ja que fa mesos que l’activitat és pràcticament nul·la.
Cal recordar que aleshores l’empresa va explicar que està desenvolupant un ambiciós pla de desenvolupament i que necessitava un espai més ampli per portar a terme la seva producció, objectiu impossible en aquesta fàbrica, inaugurada el 1968, ja que es troba envoltada per altres immobles i en un entorn urbà on no disposa de marge per tal de créixer ni espaialment ni tecnològica.
El tancament ha afectat uns 400 empleados, que seran recol·locats en les diverses seus de la perfumera, tal i com va acordar la direcció amb els sindicats el divendres 18 de novembre de 2022. Un 30% dels afectats va a la fàbrica de Vacarisses, on es concentra la fabricació d’articles per a tenir curar de la pell i accesoris de perfumeria. Per la seva banda, la planta d’Alcalá de Henares dedica la seva activitat al sector de las fragàncies.
L’altre 70%, excepte alguns plans de sortides pactades, anirà a L’Hospitalet al costat mateix de la seu central on s’està construint una nova torre que tindrà 21 plantes on el grup ubicarà els equips d’I+D, compres o cadena de subministrament. La construcció de l’edifici està promoguda per Colonial e Inmo, la filial inmobiliària d’Exea, el family office del grup català. Serà Exea, precisament, qui compartirà el nou edifici amb Puig.
Sobre l’empresa Puig
Puig va néixer l’any 1914 i opera amb un ampli portfoli de marques de moda i bellesa, com Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Notin, Nina Ricci, Penhaligon’s, L’Artisan Parfumeur, Charlotte Tilbury o les recentment adquirides Byredo, Lotus del Sud i Kama Ayurveda. També disposa de les llicències de Christian Louboutin i Comme donis Garçons Parfums i de les fragàncies lifestyle d’Antonio Banderas, Adolfo Domínguez i Benetton.
Puig va tancar 2022 amb uns ingressos nets històrics de 3.620 M€, la qual cosa suposa un increment del +40% respecte a 2021 (+30% a perímetre comparable i tipus de canvi constant), impulsat pel bon acompliment de les seves marques pròpies en un mercat en creixement pel retorn del consum.
La companyia va aconseguir un EBITDA de 638 M€, la qual cosa representa un increment del +37% respecte a 2021. El benefici net va créixer fins a situar-se en els 400 M€, un +71% més respecte a l’exercici anterior. En 2022, la companyia ha registrat els millors resultats de la història de Puig fins avui, per segon any consecutiu, i malgrat un entorn geopolític complex, així com de l’impacte de la inflació i l’increment dels tipus d’interès.
Puig ha dut a terme importants adquisicions en 2022. En aquest període, la companyia va adquirir una participació majoritària en la signatura de luxe sueca Byredo i va incorporar les marques de wellness Kama Ayurveda, a l’Índia, i Lotus del Sud, a Colòmbia.
En totes les categories (fragàncies i moda, maquillatge i dermocosmètica), 2022 va ser un any de creixement per a Puig, amb un increment generalitzat dels ingressos nets per sobre del 30% en ingressos nets respecte a 2021 en totes les regions i superiors a la mitjana mundial.
El pla trianual de Puig, presentat al març de 2021, apuntava a unes vendes de 3.000 M€ en 2023 i 4.500 M€ en 2025. Gràcies al creixement aconseguit en els dos últims exercicis, la companyia ha superat el seu objectiu un any abans, duplicant així en 2022 els resultats de 2020 i situant-se en una posició òptima per a aconseguir la xifra objectiu de 4.500 M€ d’ingressos en 2025.
Fotografia de portada: la torre Puig a L’Hospitalet | Puig.com
Fotografia interior: planta de producció al Bon Pastor amb evidències d’obres al pati | Redacció