L’empresa multinacional de moda i perfums amb una planta al Bon Pastor no atura el seu creixement durant la crisi.
No hi ha dubte que en molts aspectes i des de diverses perspectives, l’empresa més important ubicada al Districte de Sant Andreu és la multinacional i, al mateix temps, empresa familiar Puig, dedicada a cosmètics i perfumeria.
Fundada a Barcelona el 1914 per Antoni Puig Castelló, va agafar el nom d’Antonio Puig SA, des del 1922 fabricava el pintallavis Milady, però va ser als anys quaranta, en la postguerra, quan l’aigua de colònia Lavanda Puig va assolir un gran predicament, fins al punt que per a molts la seva olor forma part del mapa emocional de la infantesa, aleshores estaven instal·lats a la travessera de Gràcia.
El fundador va dividir el seu negoci en diverses branques, responsabilitzant a un fill de cada una d’elles. Els quatre fills eren Antoni, Marià, Josep Maria i Enric, els quals van iniciar al 1959 la construcció d’una nova fàbrica al nostre Districte, al sector industrial del Bon Pastor, a tocar la riba del Besòs. Va ser llavors quan van iniciar l’expansió internacional amb la delegació als Estats Units, la filial a París el 1968 incorporant a Paco Rabanne, la fàbrica a Chartres el 1976 i una constant expansió incorporant els millors dissenyadors com Carolina Herrera o Valentino o promocionant-se amb artistes com Antonio Banderas o Shakira.
L’empresa familiar segueix endavant amb una nova seu a la plaça Europa de l’Hospitalet, la Torre Puig de l’arquitecte Rafael Moneo; una nova generació al front de l’empresa centenària; i la presència constant a en els mitjans, sigui en temes econòmics, de moda o com a patrocinadors d’esdeveniments, en especial la vela; i la vinculació amb els membres de la dinastia reial governant.
L’empresa acaba de ser notícia aquesta setmana per l’adquisició, a un preu que no s’ha fet públic, de l’empresa colombiana Loto del Sur, fundada per Johana Sanint el 1999, de la qual Puig Beauty & Fashion Group en venia participant des de 2019 i és reconeguda en la seva especialització de cosmètica natural de luxe.
L’adquisició li permetrà a Puig controlar una xarxa de 21 botigues a llatinoàmerica i obrirà amb aquesta marca noves botigues a Madrid i Miami, pensant en expandir-se a Mèxic i Xile. Així reforcen l’estratègia de créixer amb noves adquisicions, com van fer el passat mes de juny comprant per més de mil milions d’euros la sueca Byredo o fa un parell d’anys fent-se amb el control de la britànica Charlote Tilbury per uns nou-cents milions.
Avui la seva cartera de productes té marques de tan renom com Paco Rabane, Carolina Herrera, Jean Paul Gautier, Dries Van Noten, Penhaligon’s, Nina Ricci, Prada, Valentino, Massimo Dutti, Agatha Ruiz de la Prada, Victorio & Lucchino, Chistian Louboutin, Comme des Garçons, etc.
Puig va facturar el 2021 la xifra de 2.585 milions, amb un benefici de 234, esperant superar aquest 2022 amb les noves adquisicions la quantitat dels 3.000 milions.
Fotografia: planta de l’empresa Puig al Bon Pastor | Google Maps