Es tracta de revitalitzar la típica combinacio cafè i premsa posant-la a l’alçada dels nous temps.
GoodNews, la ‘start-up’ nascuda durant la pandèmia i que està revolucionant el sector dels kioskos de premsa per a convertir-los en punts de trobada i celebració de les bones notícies, ha obert un nou punt de venda en Westfield La Maquinista.
L’empresa, que té com a model de negoci oferir premsa diària, revistes i llibres juntament amb cafè i productes d’alimentació sostenible i saludable, ha estat reconeguda pel Gran Premi del Retail d’Unibail Rodamco Westfield. El certamen dona suport a cada any a projectes ‘retail’ disruptius oferint-los l’oportunitat d’obrir un punt de venda físic en qualsevol dels seus centres a Espanya. En l’edició de 2021, celebrada el mes d’octubre passat, les iniciatives premiades com GoodNews destaquen per la seva aposta per la innovació i la sostenibilitat.
Aquesta sostenibilitat és un dels eixos de GoodNews que, des del seu naixement, té per objectiu ser una empresa d’impacte social positiu i d’impacte net. Així, lluita contra el treball forçós infantil en les plantacions de cafè i només comercialitza cafè conreat de forma mediambientalment responsable, a més de treballar per a reduir el consum de càpsules de cafè promovent el seu consum en gra, entre altres iniciatives RSC.
Per tal de celebrar la seva arribada a Westfield La Maquinista i encomanar de bones notícies, bon cafè i bon rotllo a tots els visitants del centre, GoodNews oferirà cafè gratis de l’11 al 18 de febrer.
Una mica més sobre Goodnews
La iniciativa va ser creada a Barcelona en 2020, a la meitat de la pandèmia, quan cinc amics van decidir donar un gir als quioscos tradicionals per a potenciar les bones notícies en un moment soci cultural delicat.
A partir de llavors, i en menys de dos anys, GoodNews ja compta amb 15 espais a Madrid i Barcelona i preveu tancar el 2022 amb més de 50 espais a nivell nacional i internacional. La seva seu, situada a Barcelona, ocupa actualment 60 persones. No obstant això, la companyia espera augmentar fins a 150 les contractacions durant 2022. Avui dia, GoodNews compta amb tres línies de negoci; la primera, centrada en el ‘retail’, que consisteix a obrir quioscos i locals en les principals ciutats d’Europa.
La segona se centra en el seu canal de ‘e-commerce’, des d’on es pot adquirir el cafè de GoodNews, GoodCoffee, i subscriure’s al seu servei de cafès i màquines de cafè. La tercera, també basada en la seva oferta i subscripció de cafè i màquines de cafè, és el servei B2B per a pimes i empreses.
Fotografia: vista exterior de l’establiment de Goodnews a La Maquinista | La Maquinista