Mitjançant una col·laboració amb la ‘startup’ espanyola Parksafer, La Maquinista ha implantat un servei que optimitza la visita per part del client i redueix la producció de CO2.
La Maquinista ofereix un sistema Wep/App que assigna a cada client una plaça d’aparcament en funció de les seves necessitats, oferint una personalització total de l’experiència de compra.
La pandèmia del Covid-19 ha suposat una gran quantitat de canvis en molts aspectes, però ha tingut un especial impacte en la necessitat d’interactuar de manera premeditada amb l’espai i la disponibilitat d’aquest per a evitar aglomeracions i situacions incòmodes, tal com llança el recent estudi ‘How We Shop’ de Unibail-Rodamco-Westfield.
És sobre la base d’aquesta necessitat que Unibail-Rodamco-Westfield, principal promotor i operador global de destins comercials emblemàtics, ha decidit signar un acord pioner amb la “startup” ‘Parksafer’ per a gestionar de manera eficient les places de pàrquing premium dels seus centres oferint així un sistema de reserves de places d’aparcament personalitzat sobre la base de les necessitats concretes de cada client.
Aquesta implementació és pionera en el sector, ja que la “startup” ‘Parksafer’ ha decidit provar en exclusiva el seu concepte disruptiu amb la companyia líder en destins comercials emblemàtics. Amb això, no sols pretén oferir un servei adaptat a cada cas que millori l’experiència de compra, sinó que també pot repercutir en una menor generació de CO2 derivada de la reducció del trànsit.
Ricardo López, Gerent de Westfield La Maquinista ha detallat “Els destins Westfield prioritzen que els clients tinguin les millors experiències possibles i amb les menors complicacions, per la qual cosa treballem en tots els aspectes de millora. Un clar exemple el veiem en la possibilitat de trobar places de pàrquing en moments de major afluència.
Mitjançant aquest sistema, el client pot anticipar-se i interactuar amb els nostres centres, planificant la seva visita amb antelació. Gràcies a això aconseguim una major satisfacció amb el centre i, per tant, una major fidelització”. I afegeix, “Aquesta nova experiència forma part de la cartera de serveis diferencials i innovadors que els clients poden gaudir en Westfield La Maquinista i que té com a objectiu consolidar el lideratge del centro en la nostra àrea d’influència”.
L’ús d’aquesta mena de tecnologies és clau i cada vegada més rellevant ja que, com demostra l’estudi ‘How We Shop’ desenvolupat per Unibail-Rodamco-Westfield, el 72% dels enquestats considera essencial l’ús de tecnologies en aspectes que abans no s’explotaven, com la cerca de personalització de les experiències de compra. Es tracta d’una tendència creixent que ofereix exemples com la reserva d’emprovadors que ofereix el grup Inditex, la reserva de taula implantada per grups de restauració o la pròpia reserva de tiquets de cinema.
L’objectiu final és crear un ecosistema complet i interactiu mitjançant el qual el client pugui tenir el màxim control i dissenyar premeditadament la seva pròxima interacció amb l’actiu, podent disposar de la forma més eficient possible del seu temps lliure.
De la mateixa manera, la implantació d’aquesta tecnologia respon a les aspiracions dels clients, ja que el fet que l’espai faci que les visites siguin acollidores, que sigui hospitalari i permeti gaudir plaentment del temps d’oci es manifesta com molt rellevant, fins al punt que més de 6 de cada 10 enquestats (65,6%) així ho desitja.
Fotografia: aparcament de La Maquinista | Westfield