En iniciar la pimavera, La Maquinista, centre comercial del Bon Pastor, havia finalitzat les obres del seu projecte de renovació, que va començar a la fi de 2019, i que ha suposat la incorporació de nova oferta tant comercial, com a gastronòmica i d’oci amb un total de 19 nous establiments.
El projecte ha suposat l’entrada d’importants marques internacionals, consolidant a la Maquinista com la principal plataforma d’aterratge al mercat espanyol per als ‘retailers’ més destacats i la creació, en total, de 200 ocupacions directes en un sector especialment afectat per la crisi.
Un dels principals focus del projecte de renovació de la Maquinista ha estat l’àrea de moda, que queda ampliada amb la incorporació d’importants marques internacionals de primer nivell. En aquesta zona tindran presència Abercrombie & Fitch, Uniqlo, Urban Outfitters, i JD Sports, a més de la signatura de tecnologia Dyson i L’Occitane, dedicada a l’alta cosmètica natural.
Algunes de les novetats més esperades són les arribades d’Abercrombie & Fitch, que desembarca per primera vegada en un centre comercial a Espanya i obre la seva primera botiga a Catalunya, i d’Urban Outfitters, que tria a la Maquinista per a posar en marxa el seu segon establiment a Barcelona i Espanya, i que ocupa una àrea de 782 metres quadrats.
Així mateix, el gegant de les sabatilles esportives al Regne Unit, JD Sports, també aposta per la Maquinista per a obrir una impressionant ‘flagship store’ de 830 metres quadrats en el centre i reforçar així el seu lideratge en el segment del ‘streetwear’ i moda urbana.
Per part seva, la japonesa Uniqlo aterra en La Maquinista amb un establiment de 1.000 metres quadrats amb el qual acostarà a tots els visitants la seva roba funcional, atemporal i d’alta qualitat. Aquesta serà la quarta botiga de la marca nipona a la Ciutat Comtal i la cinquena que operarà a Espanya.
Més enllà de la moda, altres marques internacionals líders han apostat per créixer de la mà de la Maquinista. Exemple d’això és Dyson, que ja va posar en marxa el desembre passat un ‘showroom’ itinerant en el centre comercial, i ara compta amb un establiment de venda amb un espai de 236 metres quadrats que es converteix en la primera botiga pròpia de la marca britànica a Espanya.
D’altra banda, La Maquinista reforça la seva oferta en el segment de bellesa i cures personals amb l’entrada de L’Occitane. La marca francesa d’alta cosmètica natural inaugura una botiga de 68 metres quadrats situada també en la ‘Zona Fashion’.
La suma d’aquestes operacions representa el major moviment en el sector del ‘retail’ a Espanya concentrat en un centre comercial dels últims temps, la qual cosa suposa una fita especialment significativa en un context marcat per la crisi de la pandèmia.
Combinació d’oferta i aposta per les experiències
Juntament amb l’àrea dedicada a la moda, una altra de les zones que s’ha reforçat és la de restauració. L’espai de les Terrasses guanya superfície i suma també noves i destacades ensenyes que s’uneixen al projecte per a completar el catàleg gastronòmic de la Maquinista, amb un clar focus en els productes de proximitat i la qualitat.
S’incorporen en aquesta zona proposades locals com a Crep Nova, AnalaBrasa, Casa de Tapes, Chalito i Enjoy IT, a més de les Muns i Sushifresh (aquests últims amb un quiosc cadascun) i KFC, Farggi, Saona, Poke House i el japonès Raisu.
A més, a finals de maig, La Maquinista tornarà a ser pionera i es convertirà en el primer centre comercial a implantar el format de ‘van van market’ amb La CITI, una proposta trencadora i única que barreja el contingut gastronòmic més jove i actual amb programació cultural i que es convertirà en el nou punt de trobada de Barcelona.
Fotografia: botiga Dyson recentment inaugurada | La Maquinista