L’arribada de la primavera i la reobertura dels centres comercials fins a un 30% del seu aforament han coincidit amb la finalització de les obres de renovació de La Maquinista, que van començar a finals de 2019 i que han suposat la transformació i generació de nous espais així com la incorporació de nova oferta comercial, gastronòmica i d’oci amb un total de 19 nous establiments.
Un dels principals focus del projecte de renovació de la Maquinista ha estat l’àrea de moda amb la incorporació d’importants marques internacionals de primer nivell com Abercrombie & Fitch, que obre la seva primera botiga a Catalunya; d’Urban Outfitters, que posa en marxa el seu segon establiment a Barcelona amb un punt de venda de 782 metres quadrats; de JD Sports, el gegant de les sabatilles esportives britànic, que obrirà una impressionant ‘flagship store’ de 830 metres quadrats, i la japonesa Uniqlo, que aterra a La Maquinista amb un establiment de 1.000 metres quadrats.
Més enllà de la moda, altres marques internacionals líders han apostat per créixer de la mà de La Maquinista. Exemple d’això és Dyson, especialitzada en tecnologia, que ja va posar en marxa el desembre passat un ‘showroom’ itinerant en el centre comercial, i ara compta amb un establiment de venda amb un espai de 236 metres quadrats que es converteix en la primera botiga pròpia de la marca britànica a Espanya. I també es reforça l’oferta en el segment de bellesa i cures personals amb l’entrada de L’Occitane, marca francesa d’alta cosmètica natural, amb una botiga de 68 metres quadrats a la ‘Zona Fashion’.
Així mateix, el projecte de renovació de La Maquinista inclou també una nova oferta gastronòmica i d’oci, consolidant un model de destí experiencial en el qual s’aposta per una combinació d’aquests serveis i en el qual es busca sobretot generar vivències.
L’espai de les Terrasses guanya superfície per a completar el catàleg gastronòmic del centre comercial, amb el focus posat en els productes de proximitat i la qualitat. S’incorporen en aquesta zona locals com Crep Nova, AnalaBrasa, Casa de Tapes, Chalito i Enjoy IT, a més de les Muns i Sushifresh (aquests últims amb un quiosc cadascun) i KFC, Farggi, Saona, Poke House i el japonès Raisu.
A més, La Maquinista es converteix en el primer centre comercial a implantar el format de ‘van van market’ amb La CITI, una proposta trencadora i única que barreja el contingut gastronòmic més jove i actual amb programació cultural i que es convertirà en el nou punt de trobada obert a l’aire lliure de Barcelona. Amb això, arriba a la Maquinista un market gastronòmic que barreja diferents conceptes de Street Food amb marques que ja s’han fet un lloc en aquest segment més transgressor com a Mosquits, Matxet o Chivuo’s.
El projecte de renovació de La Maquinista ha suposat una inversió global per a de 42 milions d’euros i crearà al voltant de 200 llocs de treball directes, ocupats principalment per joves. Aquest és una fita important en un moment especialment complicat a causa de la crisi generada per la Covid-19, que ha tingut un impacte especialment dur en el sector comercial.
Fotografia: centre comercial La Maquinista | Fashion United