Just després de les darreres festes nadalenques, Andreuenc ja va informar que al solar del barri de Bon Pastor on històricament s’havien fabricat motors d’avió i cotxes de la marca alemanya treballaven uns quants operaris amb màquines a la zona més propera al Parc de la Maquinista. Les seves tasques han tingut com a objectiu tirar a terra les naus i aplanar el terreny.
Tota aquesta feinada ha estat acompanyada per un silenci absolut per part dels seus actuals propietaris, però sembla evident que algun propòsit hi ha d’haver al darrera d’aquest gest en la línia de promoure la construcció d’edificis residencials en un indret que serà ben atractiu en un termini de temps que cada cop resulta més proper.
S’ha de tenir en compte que des de novembre de 2018 la titularitat de l’immens terreny de 90.000 m2 és de Conren Tramway, una gestora inmobiliària catalana en associació amb l’empresa alemana Conren Land, i que en el seu moment ja van informar que realitzarien un anàlisi profund per concretar un projecte definitiu d’explotació que, de moment, no ha transcendit.
Un obstacle important per fer una gran promoció d’habitatges és que durant el govern de Xavier Trias, i com a conseqüència de la crisi de 2008, l’Ajuntament va acordar que Barcelona havia de preservar el màxim sòl industrial possible, un objectiu amb el qual Ada Colau està d’acord.
Tanmateix, en el diagnòstic del pla pel dret a l’habitatge 2016-2025 de l’Ajuntament, s’admet la possibilitat d’un creixement privat en aquesta parcel·la. Aquest punt i la immensa extensió de la finca podrien permetre un acord entre propietari i consistori, ja que es podria combinar l’edificació residencial en una banda i promoure en una altra l’establiment d’indústries sostenibles i innovadores, així com oficines i equipaments directament relacionats amb aquesta activitat. I tot això sense oblidar la salvaguarda d’espais per a serveis de districte o ciutat.
Fotografia: aspecte actual del solar | Jesús Manzano